بهترین تغذیه برای ورزشکاران در زمستان

به گزارش دنیای ویدئو، زمستان با احتمال بروز مشکلاتی از جمله عفونت های ویروسی و سرماخوردگی همراه است و ورزشکاران در این فصل، باید تغذیه ورزشی متناسب را مدنظر قرار دهند.

بهترین تغذیه برای ورزشکاران در زمستان

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، فعالیت ورزشی در هوای سرد، چالش هایی را برای ورزشکاران به همراه دارد و ورزشکارانی که در هوای سرد ورزش می کنند، باید به برخی ملاحظات توجه داشته باشند تا بتواند عملکرد مناسبی داشته باشند.

اصول تغذیه برای ورزش در زمستان

در این مطلب که از سوی کیمیا معینی افشاری، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: داشتن رژیم غذایی متعادل و تاکید بر مواد مغذی، نسبت به مصرف میان وعده ها و نوشیدنی های بسیار شیرین اهمیت دارد و توصیه می شود به جای استفاده از محصولات غذایی فرآوری شده، انواع میوه ها، سبزیجات، آجیل و مغزها، غلات سبوس دار، دانه ها، لبنیات و گوشت های کم چربی مصرف شود.

به طور کلی مصرف پروتئین ها در هر وعده غذایی توصیه می شود. در صورت تمرین قبل از وعده صبحانه، 30-15 دقیقه پیش از تمرین می توان از یک برش نان به همراه عسل یا یک موز استفاده کرد و بهتر است چهار تا شش ساعت پیش از تمرین، غذاهای حاوی کربوهیدرات پیچیده مصرف شود.

60-30 دقیقه قبل از تمرین، می توان یک میان وعده سبک حاوی کربوهیدرات مصرف کرد و این میان وعده باید حاوی 50 گرم کربوهیدرات و 10-5 گرم پروتئین باشد. سیب یا موز به همراه کره، مغزها، ماست و میوه یا نان به همراه مربا یا کره بادام زمینی گزینه های انتخابی هستند.

در صورتی که تمرین بیشتر از 90 دقیقه به طول بینجامد، توصیه می شود به ازای هر 60 دقیقه، 60-30 گرم کربوهیدرات و از انواع متنوع غذاهای غنی از کربوهیدرات استفاده شود. برنامه ریزی برای وعده ها و میان وعده ها اهمیت دارد. سعی شود هر 45-30 دقیقه، میان وعده سبک (200-100 کیلوکالری) مصرف شود و در صورت امکان، غذای گرم میل کرد. همچنین اید مصرف کافئین محدود شود. میزان مطلوب مصرف کافئین، سه میلی گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن است و مصرف مایعات به میزان کافی، اهمیت دارد.

زمستان با احتمال بروز مشکلاتی از جمله عفونت های ویروسی و سرماخوردگی همراه است و می تواند باعث افزایش سطح هورمون های کورتیزول و آدرنالین شود که بر سیستم ایمنی تاثیر منفی دارند، بنابراین عدم دریافت غذای کافی در کنار تمرین ورزشی و هزینه انرژی، می تواند باعث افزایش سطح کورتیزول شود و حصول اطمینان از دریافت کافی مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی، مانند ویتامین های A، C و E، ویتامین B6، زینک، آهن و منیزیم ضروری است.

همچنین بازسازی ذخایر کربوهیدراتی به منظور تامین انرژی، جلوگیری از خستگی و سرما به ویژه برای بچه ها از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا بچه ها بیشتر گرسنه و سریع تر خسته می شوند و باید بدانی موز، ساندویچ یا دیگر وعده های مورد علاقه بچه ها، انتخاب های مناسبی هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 268

به "بهترین تغذیه برای ورزشکاران در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین تغذیه برای ورزشکاران در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید