به کار گیری دیوارپوش شیشه ای، انعکاس زیبایی در خانه شما

به گزارش دنیای ویدئو، دیوارپوش شیشه ای، یکی از انواع نو دیوارپوش های کاربردی در دکوراسیون داخلی است. بر خلاف گذشته، که تنها راه پوشاندن و کاور کردن دیوارها، رنگ یا نهایتا کاغذ های دیواری بود، امروزه انواع مختلفی از دیوارپوش ها با متریال ها و طرح های مختلف وجود دارد که جای رنگ و کاغذ دیواری را در دکوراسیون داخلی گرفته است. یکی از انواع این دیوارپوش ها، دیوارپوش شیشه ای است. در این مقاله انواع و کاربردهای دیوارپوش شیشه ای را توضیح خواهیم داد.

به کار گیری دیوارپوش شیشه ای، انعکاس زیبایی در خانه شما

دیوارپوش شیشه ای

شیشه ها یکی از قدیمی ترین ابزارهای تزیین و آراستن خانه ها هستند. در خانه های قدیمی نیز یکی از شیوه های جذابیت بخشیدن به خانه، مخصوصا کاخ ها و عمارت های بزرگ، استفاده از شیشه و آینه در قطعات کوچک و میانه بود. دیوارپوش های شیشه ای به نوعی یادآور همان سنت قدیمی هستند. پانل های دیوارپوش شیشه ای اگرچه مانند گذشته کوچک و مینیاتوری نیستند، اما می توانند همان کاربردها را داشته باشند.

دیوارپوش شیشه ای به علت مقاومت بالای شیشه در برابر هر گونه مواد اسیدی یا سمی و بعلاوه امکان شستشوی آسان، قابلیت استفاده در همه بخش های دکوراسیون داخلی منزل را دارد. این دیوارپوش ها خاصیت ضد ضربه داشته و در برابر ضربه های شدید نیز مقاومند. علاوه بر این، عمر طولانی و دوام بالا و خاصیت ضد اشعه نیز از دیگر مزایای دیوارپوش شیشه است.

انواع دیوارپوش شیشه ای

دیوارپوش شیشه ای دارای انواع و طرح های مختلفی است. دیوارپوش شیشه ای رنگی، یکی از رایج ترین انواع این نوع دیوارپوش محسوب می گردد و دارای رنگ های متنوع و مختلف است. دیوارپوش های رنگی در دو حالت رنگ های براق و رنگ های مات عرضه می شوند.

دیوارپوش شیشه ای بین کابینت نیز یکی دیگر از انواع دیوارپوش شیشه ای است. دیوارپوش بین کابینت، در حد فاصل میان کابینت های آشپزخانه به کار می ورد و به علت شستشوی آسان آن، چربی زدایی و تمیز کردنش بسیار آسان می باشد.

جدیدترین دیوارپوش شیشه ای نیز دیوارپوش سه بعدی شیشه ای است که دارای طرح های برجسته و متنوع می باشد. دیوارپوش شیشه ای به علت انعطاف بالا، قابلیت بسیاری برای ایجاد طرح های سه بعدی و برجسته دارد.

کاربرد دیوارپوش شیشه ای

از آنجا که شیشه قابلیت بسیاری در ایجاد شفافیت، تلالو و انعکاس نور دارد، می تواند گزینه ای بسیار مناسب و ایده آل برای بعضی فضاها باشد.

در خانه هایی با متراژ کوچک، دیوارپوش شیشه ای یک انتخاب مطلوب خواهد بود. شیشه به وسیله انعکاس و انتقال نور به سایر فضاها می تواند فضای خانه را نورانی تر و بزرگ تر جلوه دهد و علاوه بر آن، به زیبایی و زرق و برق فضا نیز بیفزاید. برای استفاده از دیوارپوش شیشه ای در خانه های کوچک، بهتر است رنگ های باز و روشن تر را انتخاب کنید. زیرا استفاده از رنگ های تیره یا بسته می تواند اثر عکس داشته باشد.

یکی دیگر از کاربردهای دیوارپوش شیشه ای، در خانه های بزرگ و لوکس است. همانطور که گفته شد، شیشه به علت ایجاد تلالو نور، تاثیر چشمگیری در تجمل و شکوه خانه ها دارد. در معماری های قدیمی نیز از شیشه ها برای افزایش شکوه و عظمت بصری کاخ ها استفاده می شد. بنابراین دیوارپوش شیشه ای، مخصوصا در رنگ های طلایی و نقره ای به شکوه و جذابیت بصری دکوراسیون داخلی خانه شما بسیار یاری خواهد نمود.

همانطور که گفته شد یکی از انواع دیوارپوش های شیشه ای، دیوارپوش بین کابینتی است که در آشپزخانه کاربرد دارد. آشپزخانه یکی از مکان هایی است که به علت ارتباط مستقیمی که با پخت و پز دارد، علاوه بر ایجاد ذرات چربی و آلودگی های ناشی از پخت غذا، همیشه احتیاج به شستشو و تمیز کردن دارد. از آنجا که دیوارپوش شیشه ای قابل شستشو بوده و با راحتی امکان چربی زدایی از آن وجود دارد، می تواند انتخاب مناسبی برای آشپزخانه ها باشد. در هنگام انتخاب دیوارپوش شیشه ای برای آشپزخانه، بهتر است رنگ های نسبتا تیره ای را انتخاب کنید که ذرات چربی و آلودگی بر روی آن به راحتی قابل مشاهده نباشد.

دیوارپوش های شیشه ای در حمام و سرویس های بهداشتی نیز بسیار پر کاربرد هستند.

اگر دکوراسیون و فضای داخلی خانه را با یک طراحی شیک و مدرن انجام داده اید، استفاده از دیوارپوش شیشه ای در حمام و سرویس بهداشتی می تواند این طراحی را تکمیل کند و فضایی مدرن و زیبا در آن ایجاد کند.

منبع: اتاق
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 811

به "به کار گیری دیوارپوش شیشه ای، انعکاس زیبایی در خانه شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به کار گیری دیوارپوش شیشه ای، انعکاس زیبایی در خانه شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید