تشدید دوباره تنش های مرزی باکو-ایروان؛ یک نظامی جمهوری آذربایجان مجروح شد

به گزارش دنیای ویدئو، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان بیان کرد که در حمله شبانه نظامیان ارمنستانی به مواضع ارتش این کشور در نخجوان حداقل یک سرباز مجروح شده است.

تشدید دوباره تنش های مرزی باکو-ایروان؛ یک نظامی جمهوری آذربایجان مجروح شد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با افزایش تنشهای مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان طی چند روز گذشته، دولت باکو روز آدینه گفت که در حمله و تیراندازی شبانه نظامیان ارمنی حداقل یک سرباز آذری مجروح شده است.

براساس گزارش الجزیره، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان طی بیانیه ای گفت، در پی حمله نظامیان ارمنی به مواضع نظامیان این کشور در منطقه نخجوان حداقل یک سرباز آذری مجروح شده است.

براساس این گزارش، سرباز مجروح شده پس از مداوای اولیه به بیمارستان اعزام شده است.

دولت ارمنستان ادعای تیراندازی نظامیانش به سمت نظامیان جمهوری آذربایجان را رد نموده است.

این درحالیست که خبرگزاری تاس روز پنج شنبه گزارش داده بود که باکو 6 نظامی ارمنی را به علت ورود به خاک این کشور اسیر نموده است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وزارت دفاع ارمنستان ضمن تأیید بازداشت شش سرباز خود، گفته: این شش سرباز در حال اجرا اقدامات مهندسی در خاک ارمنستان بوده اند.

چند ماه بعد از انتها جنگ قره باغ، جدال مرزی اخیر بین باکو و ایروان طی روزهای گذشته باعث تشدید تنشهای مرزی میان دو کشور شده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 539

به "تشدید دوباره تنش های مرزی باکو-ایروان؛ یک نظامی جمهوری آذربایجان مجروح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید دوباره تنش های مرزی باکو-ایروان؛ یک نظامی جمهوری آذربایجان مجروح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید