تور ارزان ارمنستان: علی اف: ارمنستان فاشیستی را شکست دادیم

به گزارش دنیای ویدئو، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با اذعان به رجحان کامل در نبرد با ایروان گفت، باید صلح باشد اما هرگز نباید وحشیگری و فاشیسم ارمنستان فراموش گردد.

تور ارزان ارمنستان: علی اف: ارمنستان فاشیستی را شکست دادیم

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در مصاحبه ای گفت:ما ارمنستان را به زانو درآوردیم و شکست دادیم .

به نوشته خبرگزاری ترند نیوز الهام علی اف در گفت وگو با خبرگزاری آذرتک گفت: ارمنستان در میدان جنگ بازنده شد. آنها 10000 نفر نظامی فراری داشتند. آنها کاملاً ذلیل شده اند. ببینید با چه کارهای زشتی می خواستند جلوی ما را بگیرند. اما مردم آذربایجان حتی مردمی که از آنجا از زیر آوار بیرون آمدند، مردم در حال خونریزی، کسانیکه عزیزان خود را از دست داده بودند می گفتند فقط باید جلو برویم، هیچکس و هیچ چیز نمی توانست جلوی ما را بگیرد، ما انتقام این مردم بیگناه، شهدای خود را در میدان جنگ گرفتیم. ما ارمنستان فاشیسم را شکست دادیم و عدالت را برقرار کردیم.

وی ادامه داد: مجموعه یادبودی که امروز پایه گذاری کردم، منطقه وسیعی را پوشش خواهد داد. این مجموعه یادبود در زمینی به مساحت حدود چهار هکتار ساخته می گردد. این ساختمان های تخریب شده به همان شکلی که هستند باقی خواهند ماند. پس این حافظه نباید پاک گردد. ما نباید این وحشیگری ارمنستان را فراموش کنیم. جنگ تمام شده است. بله، ما می گوییم باید صلح باشد. اما هرگز نباید وحشیگری و فاشیسم ارمنستان را فراموش کنیم.

انتقام مردم بیگناه جمهوری آذربایجان را از ارمنستان گرفتیم

علی اف ادامه داد:ما نباید قربانیان خوجالی را فراموش کنیم. هرگز نباید قربانیان گنجه و قربانیان شهرهای دیگرمان را فراموش کنیم. سر تعظیم به روح پاکشان می گذاریم .شاید این یک تسلی برای عزیزانشان باشد. در عین حال می گوییم مردمی پیروز هستیم. ما یک کشور پیروز هستیم. ما فاشیسم ارمنستان را شکست داده ایم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که فاشیسم ارمنستان دیگر هرگز ظهور نکند.

باکو و ایروان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ 44 روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد. به رغم آتش بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل معین مرز و دادن جاده و گذرگاه های ارتباطی حل نشده است.

کمیسیون دولتی اسرای جنگی و مفقودان جمهوری آذربایجان به تازگی در اقدامی بشردوستانه، پنج نظامی ارمنستانی که 16 نوامبر (25 آبان) دستگیر شده بودند، آزاد کرد. بنابر اعلام این نهاد دولتی در باکو، این نظامیان ارمنستانی در جریان درگیری ها در منطقه مرزی کلبجر در قره باغ کوهستانی دستگیر شده بودند. جمهوری آذربایجان در 2 ماه اخیر 21 نظامی اسیر ارمنستانی را آزاد و به ایروان مسترد نموده است.

نخست وزیر ارمنستان نیز اخیرا نیز گفت که ایروان علاقند به امضای توافق صلح با باکو و شروع مذاکرات درباره آن است. وی در حای این سخنان را بیان نمود که ترکش های ناشی از شکست در نبرد 44 روزه با باکو هنوز ادامه دارد و رئیس جمهور این کشور با ذکر پاره ای دلایل از سمت خود کناره گیری کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 794

به "تور ارزان ارمنستان: علی اف: ارمنستان فاشیستی را شکست دادیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: علی اف: ارمنستان فاشیستی را شکست دادیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید