کوشش پاپ برای سفر به کره شمالی

به گزارش دنیای ویدئو، اسقف اعظم کره جنوبی خاطرنشان کرد رهبر کاتولیک های دنیا در کوشش است به کره شمالی سفر کند.

کوشش پاپ برای سفر به کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یونهاپ، لازارو یو هیونگ سیک اسقف اعظم کره جنوبی خاطرنشان کرد پس از اینکه مون جائه این رئیس جمهور این کشور از پاپ درخواست کرد برای برقراری صلح در شبه جزیره کره از همسایه شمالی اش بازدید کند پاپ فرانسیس دوم رهبر مسیحیان کاتولیک دنیا در کوشش است تا سفر احتمالی خود را به کره شمالی انجام دهد.

اسقف اعظم کره جنوبی در این خصوص گفت: مون در ملاقات آدینه گذشته خود با پاپ فرانسیس در واتیکان از پاپ خواست تا به پیونگ یانگ سفر کند. پاپ فرانسیس گفت که در صورت دریافت دعوتنامه از سوی پیونگ یانگ، خرسند خواهد شد برای یاری به کره شمالی و صلح در آنجا به کره شمالی سفر کند.

شایان ذکر است هیچ مقام واتیکان تا به امروز از کره شمالی که روابط دیپلماتیک رسمی با واتیکان ندارد، بازدید ننموده است. پاپ پیش از این نیز خواهان صلح در شبه جزیره شده و قبلا هم تمایل خود را برای ملاقات از کره شمالی ابراز نموده بود.

در جریان ملاقات پیشین مون با پاپ در سال 2018، او از طرف کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به صورت شفاهی پاپ را به سفر به کره شمالی دعوت کرد. پاپ در آن موقع گفته بود اگر پیونگ یانگ برای او دعوتنامه رسمی بفرستد، حاضر است به کره شمالی سفر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 714

به "کوشش پاپ برای سفر به کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش پاپ برای سفر به کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید