توسعه باتری خود شارژ شونده که با رطوبت هوا شارژ می گردد

به گزارش دنیای ویدئو، شرکت استرالیایی استراتژیک المنتس نمونه های اولیه باتری خودشارژ شونده ای را ساخته که می تواند با رطوبت هوا یا بدن انسان شارژ گردد.

توسعه باتری خود شارژ شونده که با رطوبت هوا شارژ می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، گرافن در شکل های مختلف و در بسیاری از محصولات کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. در این بین علاقه زیادی به استفاده از گرافن در باتری وجود دارد. در حال حاضر پیشرفت باتری های گرافنی در هر دو سطح علمی و تجاری با استفاده از مواد گرافن و اکسیدگرافن انجام می گردد.

یکی از آخرین تحولات به وجود آمده مربوط به شرکت استرالیایی استراتژیک المنتس (Strategic Elements) است که با استفاده از جوهر های مبتنی بر اکسیدگرافن باتری خود شارژ شونده فراوری نموده است.

پیش بینی شده است که این باتری می تواند با فراوری برق از رطوبت هوا یا سطح پوست، در عرض چند دقیقه خود را شارژ کند. چنین توانایی هایی می تواند به طور قابل توجهی بر فضای باتری تأثیرگذار باشد.

در مجموع، از یک لیتر جوهر باتری می توان برای فراوری بیش از 2000 سلول باتری قابل چاپ استفاده کرد. این پروژه با همکاری CSIRO و دانشگاه نیو ساوث ولز در حال اجرا است و هدف آن، توسعه با استفاده از فناوری جوهر نانومکعبی شرکت استراترژیک المنتس است.

این جوهر حافظه نانومکعبی، یک جوهر مایع شفاف بوده که حاوی میلیارد ها ذره مکعبی در اندازه های نانومتری است. این فناوری، یک فناوری کاملاً قابل چاپ بوده که روی بستر های شیشه ای یا پلاستیکی چاپ می گردد.

این گروه تحقیقاتی از این جوهر و همچنین اکسیدگرافن استفاده کردند تا جوهر باتری اکسیدگرافنی فراوری نمایند. در حال حاضر کار روی این باتری ها اجرا شده است. جوهر های باتری اکسید گرافن در آب پخش شده و روی لایه های شیشه ای پوشش داده شده اند. بیش از 100 سلول باتری تا به امروز ساخته شده است.

باتری های فراوری شده تا به امروز در کمتر از سه دقیقه با استفاده از بخار آب موجود در هوا قادر به شارژ شدن هستند. از نظر اندازه، این باتری ها از موی انسان نازک ترند و ضخامت آن ها در حدود 10-20 میکرون است.

این باتری ها قادراند بیش از 0.7 ولت در یک سل فراوری نمایند، اما محققان امیدوارند که طی 12 هفته آینده این رقم به بیش از 3.7 ولت افزایش یابد.

در ادامه پژوهشگران قصد دارند این فرمولاسیون جوهر را بهینه سازی نمایند، اندازه باتری ها را افزایش داده و چندین سل باتری را با موفقیت به هم متصل نموده و سطح توان انرژی فراوریی را نیز افزایش دهند.

در حالی که هنوز این فناوری در حال توسعه است، یکی از اصلی ترین زمینه های کاربردی که می تواند برای این نوع باتری ها متصور بود، اینترنت اشیا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 167

به "توسعه باتری خود شارژ شونده که با رطوبت هوا شارژ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه باتری خود شارژ شونده که با رطوبت هوا شارژ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید