ثبت ملی عکاسخانهژرژ یونانی آبادان

به گزارش دنیای ویدئو، در نامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به امضای علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی رسیده آمده است: در اجرای ماده واحد قانون ثبت آثار ملی مصوب آذر 1352، بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1364، بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1367؛ اثر فرهنگی-تاریخی؛ خانه و عکاسخانه ژرژ (جرج) یونانی به علت شأن ملی و تاریخی به نشانی استان خوزستان، شهرستان آبادان، بخش مرکزی، شهر آبادان به شماره 33157 مورخ 26/ 09/ 1399‬ در لیست آثار ملی ثبت گشت.

ثبت ملی عکاسخانهژرژ یونانی آبادان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

ساختمان ژرژ یونانی دارای تاریخچه ای متفاوت و مجذوب نماینده است. خانواده ای از یونان بر اثر جنگ جهانی دوم از کشور خود کوچ نموده و به شهری فرسنگ ها دورتر می آیند و در خانه ای با معماری زیبا عکاس خانه ای بنا می نمایند که سالیان سال ثبت نماینده خاطرات مردم آبادان بوده اند.

عکاس خانه ای که همه آبادانی های نسل گذشته بخشی از خاطراتشان را در همین مکان به ثبت رسانده اند تا زمانی که جنگ بار دیگر این خانواده یونانی را این بار در کشوری دیگر، آواره نموده و پایان تلخی را برایشان رقم می زند.

مهر نوشت، خانواده میسالیدیس که در آبادان به ژرژ یونانی معروف بودند، هر یک گوشه ای آواره شده و از جهان می فرایند و تنها این بنا با خاطره هایش باقی می ماند.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 538

به "ثبت ملی عکاسخانهژرژ یونانی آبادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت ملی عکاسخانهژرژ یونانی آبادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید