خطرات شنیدن موسیقی بلند

به گزارش دنیای ویدئو، تهران (پانا) - شنیدن موسیقی در هنگام رانندگی، یکی از عادات اشتباهی که ممکن است بسیاری از افراد با آن درگیر باشند؛ اما این عادت دارای خطراتی که ممکن است از آن مطلع نباشید.

خطرات شنیدن موسیقی بلند

به گزارش خبرنگاران، در تحقیقاتی که از سوی دانشگاه برونل لندن به انجام رسیده، شنیدن موسیقی بلند به هنگام رانندگی می تواند به خستگی مغز منجر شده و راننده را در معرض انجام اشتباه قرار دهد.

بر اساس این تحقیق، پژوهشگران 34 داوطلب بالغ را در هنگام انجام رانندگی با شبیه ساز رانندگی در جهت های خاص مورد آزمایش قرار دادند.

در این آزمایش 8 دقیقه ای، رانندگان با پنج رویداد از جمله عبور عابران پیاده، چراغ قرمز و سبقت کامیون روبرو می شدند و باید پاسخی مناسب به این رویداد ها می دادند.

محققان در این آنالیز رفتار و عملکرد هر راننده را هم در شرایط های صوتی مختلف مانند سر و صدای ترافیک شهری، صحبت کردن، موسیقی آرام، موسیقی بلند، موسیقی بی کلام مورد آزمایش قرار دادند.

آن ها در این آنالیز دریافتند موسیقی بلند همراه با خواننده سبب می گردد تا برانگیختگی احساسی بیشتری در افراد در مقایسه با موسیقی آرام ایجاد کند.

این در حالی است که پژوهش های پیشین هم نشان داده بود؛ موسیقی بلند می تواند سطح پرخاشگری را بالا برده و اعتماد به نفس بیش از حد را در میان افراد، خصوصا رانندگان جوان تقویت کند. بعلاوه رانندگان باید از موسیقی ملایم به هنگام رانندگی در داخل شهر ها برای بهبود شرایط احساسی خود استفاده نمایند.

پروفسور Costas Karageorghis محقق و روانشناس از دانشگاه برونل، به نشریه تایمز انگلیس گفت: مهمترین نکته ای که هنگام گوش دادن به موسیقی هنگام رانندگی باید در نظر بگیرید این است که مطمئن شوید شخص از نظر روانی دچار بار ذهنی نیست.

بعلاوه بر اساس این پژوهش با کاهش عوامل حواس پرتی، رانندگان خوب می توانند روی جاده تمرکز نموده و بنابراین شانس بیشتری برای شناسایی به موقع خطرات احتمالی را دارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 652

به "خطرات شنیدن موسیقی بلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرات شنیدن موسیقی بلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید