خودروی مفهومی جیلی ویژن استاربرست معرفی گردید؛ طراحی مدرن، فضایی و آینده نگرانه (گالری عکس)

به گزارش دنیای ویدئو، جیلی با رونمایی از خودروی مفهومی Vision Starburst، نقشه راه آینده طراحی خودروهای خود را ترسیم کرد.

خودروی مفهومی جیلی ویژن استاربرست معرفی گردید؛ طراحی مدرن، فضایی و آینده نگرانه (گالری عکس)

خودروی ویژن استاربرست به وسیله استودیوی طراحی جیلی در شانگهای خلق شده است و از المان های کاملا مدرن و آینده نگرانه ای مبتنی بر نورپردازی های داخلی و بیرونی به همراه بهبود تجربه بصری سود می برد.

طراحی این خودرو مبتنی بر فلسفه طراحی Expanding Cosmos است و از قرار در خودروهای آینده شاهد المان های مختلفی از آن خواهیم بود. جیلی در این طراحی از پدیده های آسمانی مانند سحابی های درخشان و با شکوه الهام گیری نموده است.

یکی از ویژگی های طراحی خودروی کانسپت تازه جیلی، گل گیرهای نورانی است. رنگ این گل گیرها در زمانی که خودرو پارک یا در حال حرکت است با زمانی که در حال شارژ است؛ متفاوت خواهد بود. نور درون کابین خودرو نیز با نور بیرونی هماهنگی و تطابق دارد تا به گفته خود جیلی احساس سرعت و تجربه رانندگی تازهی به کاربران بدهد.

در داخل کابین جیلی ویژن استاربرست با یک تجربه بصری بی حدوحصر در جلو داشبورد، پنل درها، کنسول مرکزی و جایگاه ها روبرو هستیم. جایگاه ها کاملا جاباز و راحت طراحی شدند و جلوپنجره عریض مشاهده می کنیم. دو نمایشگر عظیم دیجیتال استفاده شده است که برای ارائه اطلاعات به راننده و سیستم تفریح هستند.

یک کنسول سراسری معلق هم در مان جایگاه ها مشاهده می گردد. این کنسول در سمت راننده میزبان اهرم دنده خوش فرمی است که روی آن خطوطی رنگی برای نشان دادن شرایط گیربکس تعبیه شده است. جیلی ویژن استاربرست دارای 4 جایگاه است.

ورودی های هوا در دو طرف به شکل مثلث و حجیم طراحی شدند و با چراغ های LED در روز روشنایی خاصی دارند. نمای عقب این خودرو شبیه به اتومبیل های فرمول یک است: شیب زیاد شیشه، چراغ های با شکل خاص، دیفیوزر سپر و چراغ سوم ترمز. همین طور دو چراغ بوم رنگی و باریک در طرفین سپر عقب دیده می گردد.

آن طور که خود شرکت جیلی هم تاکید نموده است؛ نباید انتظار داشته باشید در آینده چنین خودرویی ساخته و به صورت تجاری وارد بازار گردد؛ بلکه این خودروساز چینی می خواهد از هریک از المان های مدرن و آینده نگرانه آن در طراحی خودروهای نسل بعدی خود استفاده کند. با هم تصاویر دیگری از خودروی Vision Starburst جیلی مشاهده می کنیم:

منبع: یک پزشک
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 535

به "خودروی مفهومی جیلی ویژن استاربرست معرفی گردید؛ طراحی مدرن، فضایی و آینده نگرانه (گالری عکس)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی مفهومی جیلی ویژن استاربرست معرفی گردید؛ طراحی مدرن، فضایی و آینده نگرانه (گالری عکس)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید