دیدارهای بدون نتیجه پمپئو با نمایندگان طالبان و دولت افغانستان در دوحه

به گزارش دنیای ویدئو، وزیر خارجه آمریکا با رئیس دفتر سیاسی طالبان و رئیس این گروه در مذاکرات با دولت افغانستان در دوحه ملاقات کرد.

دیدارهای بدون نتیجه پمپئو با نمایندگان طالبان و دولت افغانستان در دوحه

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد نعیم، سخنگوی این گروه در توییتی نوشت: مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و تیمش با ملا عبدالغنی برادر ، معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه و شیخ مولوی عبدالکریم، رئیس هیات مذاکره کننده با دولت افغانستان دیدار کرد.

وی اضافه نمود دو طرف درباره معاهده صلح میان آمریکا و طالبان و مذاکرات درون افغانی گفتگو کردند.

پامپئو همچنین با سادات منصور نادری، وزیر امور صلح افغانستان گفتگو نموده است.

کیل براون، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تایید این دیدارها گفت: پامپئو خواهان کاهش جدی خشونت ها و مذاکره درباره نقشه راه سیاسی و آتش بس جامع شد و بر انتظار مردم افغانستان و استحقاق آنها برای زندگی در صلح و امنیت پس از 40 سال جنگ و خونریزی تاکید نمود.

دیدارهای وزیر خارجه ایالات متحده با دو طرف به صورت جداگانه انجام شد. مذاکرات مایک پمپئو با نمایندگان طالبان و دولت افغانستان بدون انتشار گزارشی مبنی بر پیشرفت در فرایند گفتگوها خاتمه یافت. با این حال عبدالله عبدالله، رئیس هیات مذاکره کننده از سوی دولت افغانستان گفت که دو طرف به خروج از بن بست کنونی در فرایند گفتگوها بسیار نزدیک بودند.

دیدار پامپئو با نمایندگان دولت افغانستان و طالبان همزمان با انفجارهای مرگ بار کابل انجام شد. دست کم 8 نفر در این حملات کشته شده اند. گروه داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت اما مقامات دولت افغانستان انگشت اتهام را به سوی گروه طالبان نشانه گرفتند.

پیش از این وزارت دفاع آمریکا اعلام نموده بود که تا نیمه ژانویه سال آینده میلادی تعداد نیروهای خود در افغانستان را به 2 هزار و 500 نفر کاهش خواهد داد. بر اساس توافق طالبان و آمریکا که در ماه فوریه در دوحه قطر امضا شد، قرار است ایالات متحده تا نیمه سال 2021 میلادی نیروهای خود را به صورت کامل از افغانستان خارج کند.

با این وجود پس از شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، واشنگتن برنامه خروج نیروهای خود را سرعت بخشید.

رئیس جمهوری آمریکا بارها وعده داده بود که به جنگ های بی خاتمه این کشور در سراسر دنیا، از جمله افغانستان خاتمه دهد. جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا نیز بر این باور است که باید به جنگ در افغانستان خاتمه داد.

وزیر خارجه آمریکا در حال حاضر برای دیدار با مقامات 7 کشور به اروپا و خاورمیانه سفر نموده است، این در حالیست که با پیروزی جو بایدن در انتخابات ایالات متحده، دونالد ترامپ هفته های آخر ریاست جمهوری خود را سپری می نماید.

آمریکا از سال 2001 میلادی و در پی حملات 11 سپتامبر در افغانستان حضور نظامی دارد. جنگ افغانستان، طولانی ترین حضور نیروهای آمریکایی در خارج از خاک این کشور است.

مایک پامپئو روز شنبه در دوحه علاوه بر دیدار با نمایندگان طالبان و دولت افغانستان با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر نیز دیدار کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 108

به "دیدارهای بدون نتیجه پمپئو با نمایندگان طالبان و دولت افغانستان در دوحه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدارهای بدون نتیجه پمپئو با نمایندگان طالبان و دولت افغانستان در دوحه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید