سومین بتای iOS 15.2 محدودیت تعویض نمایشگر آیفون 13 را برداشته است

به گزارش دنیای ویدئو، اپل هفته گذشته گفت که با انتشار یک آپدیت نرم افزاری، محدودیت مربوط به تعویض نمایشگر سری آیفون 13 را برمی دارد ولی تاریخ مشخصی برای این کار اعلام نکرد. خوشبختانه، شب گذشته سومین بتای iOS 15.2 منتشر شد و به گفته کارشناسان، با استفاده از این نسخه تعویض نمایشگر گوشی های سری آیفون 13 دیگر مسئله ای برای فیس آی دی این گوشی ها ایجاد نمی کند.

سومین بتای iOS 15.2 محدودیت تعویض نمایشگر آیفون 13 را برداشته است

قبل از انتشار این آپدیت، تعویض نمایشگر منجر به از کار افتادن فیس آی دی می شد و به همین علت تعمیرکارها به ناچار باید میکروکنترلر نمایشگر اصلی را به نمایشگر نو وصل می کردند. البته انجام چنین کاری اصلا ساده نیست و در ضمنً به ابزارهای خاصی نیاز دارد که بسیاری از تعمیرکاران این ابزارهای مخصوص را در اختیار ندارند. اما بعد از نصب سومین بتای iOS 15.2، دیگر نیازی به انجام این کار نیست و بعد از تعویض نمایشگر، فیس آی دی همچنان کار خود را انجام می دهد.

اگرچه بعد از تعویض نمایشگر، کاربران بدون مشکل می توانند از فیس آی دی استفاده کنند ولی در این میان آیفون 13 یک پیام هشدار نمایش می دهد که نمی تواند اصل بودن یا نبودن نمایشگر نو را تأیید کند. این در حالی است که حتی اگر از نمایشگرهای اصلی ارائه شده از طریق اپل استفاده کنید، باز هم این پیام هشدار نمایش داده می شود. چنین کاری خارج از عرف اپل نیست زیرا برخی آیفون ها بعد از تعویض باتری از طریق تعمیرگاه های غیرمجاز هم چنین پیام مشابهی نمایش می دهند.

اپل هنوز اعلام نکرده که آیا در نسخه نهایی iOS 15.2 هم این مشکل به طور کامل رفع می شود یا نه. اما با توجه به اینکه در نوترین نسخه بتا دیگر این محدودیت وجود ندارد، به احتمال زیاد کاربران در نسخه نهایی آن هم دیگر با این مشکل روبرو نخواهند شد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 732

به "سومین بتای iOS 15.2 محدودیت تعویض نمایشگر آیفون 13 را برداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین بتای iOS 15.2 محدودیت تعویض نمایشگر آیفون 13 را برداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید