طرح وزارت ورزش برای جانشین پروری در حوزه ورزش بانوان

به گزارش دنیای ویدئو، به گزارش خبرنگاران، مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان امروز چهارشنبه در نشست خبری از طرح جدید وزارت ورزش در مورد جانشین پروری در حوزه ورزش بانوان خبر داد.

طرح وزارت ورزش برای جانشین پروری در حوزه ورزش بانوان

وی البته پیش از پرداختن به این طرح در مورد شرایط ورزش بانوان برای حضور در بازی های توکیو توضیح داد.

فرهادی زاد در شروع نشست خبری خود از شرایط حمیده عباسعلی ابراز رضایت کرد و گفت: حمیده به زودی تمرینات خود را شروع خواهد کرد. در برخی از رشته ها مانند تنیس روی میز که امید به کسب سهمیه داریم با رئیس فدراسیون صحبت کردم. اردوها و تمرینات آنها به زودی شروع می شود البته ورزشکاران در شهرهای خود تمرین می کنند.

وی ادامه داد: در دوومیدانی همین هفته دیداری با مسئولان فدراسیون داشتم. کمیته بانوان در این رشته فعال شده و در جمع ورزشکاران جوان حضور پیدا کردم. فصیحی برای انجام اردو و آمادگی برای کسب سهمیه به خارج از کشور اعزام شده است. فصیحی برای 100 متر تلاش می کند، امیدواریم او هم بتواند سهمیه را بگیرد.

معاون وزیر ورزش یادآور شد: ورزشکاران ما در دوومیدانی رکوردهای خوبی زده اند که باید در آینده روی آن کار شود. در کمیته بانوان روی این موضوع تمرکز شده و من هم قول دادم هر کمکی از دستم بر می آید انجام دهم. در رشته بدمینتون هم ناامید نیستیم. در تکواندو امید زیادی داریم تا در مسابقات کسب سهمیه نتیجه لازم را بگیرند.

فرهادی زاد همچنین با اشاره به تیراندازی، ادامه داد: تیراندازی هم 4 سهمیه در بخش بانوان کسب کرده است. الهام هاشمی با حمایت آقای دادگر برنامه خود را پیگیری می کند. امیدوارم با آرامش تمرینات را پیگیری کرده و به جای خوب برسند.

وی همچنین با بیان اینکه در بدمینتون پیش از این کننده داشته ایم، تاکید کرد: امیدمان را ناامیدی از این رشته نمی کنیم ضمن اینکه به تکواندو هم امید زیادی داریم که بتوانیم صاحب سهمیه شویم.

وی با یادآوری اینکه هنوز مسابقات کسب سهمیه شروع نشده، ادامه داد: به اندازه میزان سهمیه های توزیع شده، سهمیه هایی وجود دارد که هنوز توزیع نشده اند. امیدواریم با شروع این رقابت ها بتوانیم سهمیه های جدیدی در بخش بانوان کسب کنیم.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در بخش پارالمپیک هم سهمیه هایی در بخش بانوان کسب شده و نیاز است تا سهمیه های جدیدی کسب شود.

فرهادی زاد در بخش دیگری از این نشست به اهمیت جانشین پروری و توانمندسازی افراد پیشکسوت برای بهره گیری از توانایی و تجربه های آنها اشاره کرد و گفت: افراد توانمندی داریم که نیازمند آموزش هستند تا وقتی متصدی شدند، بتوانند مفید فایده باشند

وی به برخی اقدامات در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: موضوع را با فدراسیون ها در میان گذاشتیم، بیش از 400 نفر به ما معرفی شدند که پیش از این جزو قهرمانان بودند اما الان از ورزش قهرمانی تا حدی هستند.

معاون وزیر ورزش در امور بانوان با بیان اینکه در این زمینه با نواب رئیس فدراسیون ها هم صحبت هایی داشتیم، گفت: باید افراد در رشته های مختلف تربیت شده و آموزش ببینند تا برای هر رشته از میان اهالی همان رشته برای انتخاب مسئولی مانند نایب رئیس اقدام شود.

فرهادی زاد تاکید کرد: در این زمینه هماهنگی هایی هم با آکادمی ملی المپیک داشتیم، موضوع را در کمیسیون بانوان مطرح کردیم. البته خوشبختانه در حال حاضر در بخش بانوان و به لحاظ نیروی انسانی شرایط خوبی داریم طوری که کنندگانی داریم که حتی در میادین جهانی به عنوان مربی یا داور حضور داشتند یا حتی برای المپیک انتخاب شده اند.

وی در ادامه نشست خبری خود بر پیگیری طرح توانمندسازی و جانشین پروری زنان تاکید کرد و یادآور شد: از میان 400 نفر معرفی شده و طی آزمون برگزار شده و با در نظر دریافت شاخص هایی مانند سن، 150 نفر برای حضور در دوره های طرح موردنظر انتخاب شدند.

به گفته وی این دوره ها به صورت حضوری و در قالب سه دوره 50 نفره با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. دوره موردنظر در برگیرنده 54 ساعت آموزش تئوری است.

فرهادی زاد در مورد مدرسین منتخب برای این دوره های آموزشی گفت: برای هر بخش از دوره از بهترین مدرس خانم در آن زمینه استفاده می کنیم، در پایان دوره از شرکت کنندگان آزمون گرفته می شود، چگونگی آزمون به خود مدرسین بستگی دارد.

معاون امور بانوان تاکید کرد که دوره های آموزشی موردنظر از دهه اول دی ماه شروع می شود.

وی با بیان اینکه در مجموع فدراسیون ها به این سمت که از ظرفیت بانوان بیشتر استفاده کنند، پیش رفته اند، گفت: در جریان امضای تفاهم نامه با فدراسیون ها در ارزیابی فدراسیون ها توجه به بحث بانوان در سال 98 برای برآورد اعتبارات فدراسیون ها مورد توجه قرار گرفت و نشان داد که فدراسیون ها در این راستا حرکت کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 221

به "طرح وزارت ورزش برای جانشین پروری در حوزه ورزش بانوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح وزارت ورزش برای جانشین پروری در حوزه ورزش بانوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید