طرز تهیه وافل موزی ترد و خوشمزه (با دستگاه وافل ساز)

به گزارش دنیای ویدئو، وافل موزی نوعی شیرینی ترد و بیسکوییت مانند است که به عنوان یک صبحانه یا عصرانه ای مقوی مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین راه برای تهیه وافل استفاده از دستگاه وافل ساز است.

طرز تهیه وافل موزی ترد و خوشمزه (با دستگاه وافل ساز)

خبرنگاران | سرویس آشپزی - وافل (Waffle) نوعی نان ترد و شیرین است که از کلمه آلمانی (Wefan) به معنی بافتن چیزی به شکل شانه عسل ریشه می گیرد. این شیرینی با ظاهری مشبک، مغزی نرم و رویه ای ترد دارد. وافل موزی در میان بچه ها و جوانان طرفداران زیادی دارد. مواد تشکیل دهنده وافل موزی مانند پنکیک موز است، ولی روش طبخ این دو فرق می کند و به همین دلیل دارای طعم و ظاهری متفاوت هستند. در ادامه با روش تهیه این نوع وافل میوه ای بیشتر آشنا می شوید.

طرز تهیه وافل موزی ترد و خوشمزه

مواد لازم برای تهیه وافل موز
آرد 1 فنجان
نمک1 قاشق چایخوری
بکینگ پودر2 قاشق چایخوری
شکر2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ5 عدد
شیر1.5 فنجان
کره ذوب شده یا روغن2-5 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل1 قاشق چایخوری
عسل2 قاشق غذاخوری
موز متوسط2 عدد

دستور تهیه وافل موزی

  • ابتدا دستگاه وافل ساز را روشن کرده و بسته به مدل وافل ساز مورد استفاده، درجه آن را تنظیم کنید، سپس اجازه دهید تا گرم گردد. برای اینکه مطمئن شوید دستگاه وافل ساز به اندازه کافی گرم شده، یکی دو قطره آب روی صفحه دستگاه بریزید، اگر آب شروع به تبخیر کرد و پس از 3-2 ثانیه بخار شده و ناپدید شد، گرمای دستگاه مناسب است، ولی اگر قطرات آب در کمتر از 2 ثانیه بخار شوند، دستگاه بیش از اندازه گرم شده.
  • مواد خشک را با هم مخلوط کنید: آرد، نمک، شکر و بکینگ پودر را در کاسه ای با سایز متوسط ریخته و با هم مخلوط کنید.
  • سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کرده و در دو ظرف جداگانه بریزید. در جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ دقت کنید که زرده وارد سفیده نگردد، زیرا حتی اگر ذره ای از زرده وارد سفیده گردد موقع زدن سفیده، آهاری نمی گردد.
  • سفیده تخم مرغ را با همزن دستی یا برقی بزنید تا به شکل فوم درآید و آهاری گردد.
  • کره یا روغن و زرده تخم مرغ را در ظرف جداگانه ای ریخته و هم بزنید. شیر و وانیل را به آن اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا مواد کاملا ترکیب شوند. مخلوط حاصل را به مخلوط مواد خشک اضافه کرده و مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. مواد را زیاد هم نزنید و تا زمانی که در مایه وافل حباب هایی ظاهر گردد به هم زدن ادامه دهید.
  • سفیده تخم مرغ را به مخلوط فوق اضافه کرده و با لیسک به آرامی فولد کنید تا مواد یکدست شوند (فولد کردن، مخلوط کردن مواد به صورت دورانی و از یک سمت است. این عمل باید به آهستگی انجام گردد و به محض یکدست شدن مواد، متوقف گردد).
  • با استفاده از یک برس هر دو صفحه بالایی و پایینی وافل ساز را چرب کنید.
  • بسته به سایز وافل ساز، 1/2 تا 1 فنجان از مایه وافل را با استفاده از قاشق بر روی صفحه وافل ساز بریزید.
  • وافل پس از پختن، پف می کند و حجم آن زیاد می گردد، بنابراین مراقب باشید مایه وافل را بیش از اندازه بر روی سطح دستگاه نریزید.
  • درب دستگاه را ببندید و حدود 2 دقیقه صبر کنید تا وافل ها فرم بگیرند. اگر دوست دارین وافل ها به رنگ قهوه ای درآیند، مدت زمان بیشتری را به پخت آن ها اختصاص دهید.
  • به بخاری که از دستگاه متصاعد می گردد، دقت کنید. زمانی که وافل ها پخته شوند، بخاری که از دستگاه خارج می گردد کاهش یافته یا متوقف خواهد شد.
  • با استفاده از یک قاشق چوبی، وافل های پخته را از دستگاه خارج کرده و آن ها را گرم نگه دارید.
  • یک قاشق غذاخوری کره را در تابه روی حرارت ملایم ذوب کنید.
  • عسل را به کره ذوب شده اضافه کرده و هم بزنید.
  • موز را پوست گرفته و آن را به صورت حلقه ای برش بزنید، سپس حلقه های موز را به مخلوط کره و عسل اضافه کرده و هم بزنید.
  • وافل ها را در ظرف سرو بچینید و روی آن را با مخلوط موز عسلی، خامه و انواع مغز ها تزیین کنید.

وافل در گذشته چگونه پخته می شده است؟

وافل برای اولین بار در قرون وسطی و از اروپای غربی نشات گرفت. در آن زمان، مایه وافل را در میان دو صفحه فلزی با ساختاری مشبک می ریختند تا خمیر را نگه دارد و از ریختن آن به اطراف صفحاتی که روی شعله باز آتش قرار می گرفت، جلوگیری کند. وافل ها در واقع نان های سرخ شده ای بودند که به جای این که آن ها را در روغن داغ غوطه ور کنند، در میان فلز های آغشته به روغن داغ قرار می دادند. امروزه نیز این شیرینی خوشمزه را در دستگاه وافل ساز یا در فر درست می کنند و به عنوان صبحانه یا عصرانه ای دلچسب مورد استفاده قرار می دهند.

سخن آخر

در این مطلب طرز تهیه وافل موز را آوردیم. شما آیا روش ساده دیگری برای تهیه انواع وافل می شناسید؟ دستور وافل تردی سراغ دارید؟ تجربیات آشپزی خود را در انتهای این صفحه در قسمت با ما و سایر مخاطبان خبرنگاران به اشتراک بگذارید. در آخر پیشنهاد می کنیم طرز تهیه وافل گندم با استفاده از وافل ساز و طرز تهیه وافل در فر را نیز در خبرنگاران آموزش ببینید.

منبع: setare.com
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 512

به "طرز تهیه وافل موزی ترد و خوشمزه (با دستگاه وافل ساز)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه وافل موزی ترد و خوشمزه (با دستگاه وافل ساز)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید