عذرخواهی دیرهنگام ارتش آمریکا بابت حمله به کارخانه ای در بلغارستان

به گزارش دنیای ویدئو، ارتش آمریکا پس از نزدیک به یک ماه از حمله سربازان آمریکایی به کارخانه ای در بلغارستان، آن را اشتباه حین تمرین نظامی توصیف و بابت آن عذرخواهی کرد.

عذرخواهی دیرهنگام ارتش آمریکا بابت حمله به کارخانه ای در بلغارستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش آمریکا پس از گذشت نزدیک به یک ماه از حمله اشتباهی به یک کارخانه در بلغارستان ناچار به عذرخواهی شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی اِن اِن، ارتش آمریکا در بیانیه ای درباره خطای سربازان آمریکایی حین انجام رزمایش خاطرنشان کرد: آن ها فکر می کردند این ناحیه نیز بخشی از منطقه تمرین نظامی است اما در واقع غیرنظامیان بلغاری در آنجا مشغول به کار بودند.

در این بیانیه آمده است: ارتش آمریکا تمرینات نظامی را جدی می گیرد و ایمنی سربازان، متحدان و غیرنظامیان را در اولویت قرار می دهد. ما خالصانه از این کارگاه و کارکنانش عذرخواهی می کنیم. ما همیشه از این تمرینات درس می گیریم و علت این اشتباه را به طول کامل تحت آنالیز قرار داده ایم. رویه های سفت و سختی را برای تعریف روشن ناحیه تمرین نظامی در پیش می گیریم و از تکرار این حوادث در آینده جلوگیری خواهیم کرد.

یازدهم ماه می امسال میلادی (21 اردیبهشت) گروهی از نظامیان مسلح آمریکا، طی یک رزمایش واکنش سریع ناتو با سلاح های تهاجمی خود به کارخانه تولید دستگاههای تولید روغن زیتون در بلغارستان حمله کردند.

نظامیان مسلح آمریکا پس از ورود ناگهانی به کارخانه مذکور، سلاح های خود را به سمت کارگران بهت زده نشانه گرفتند و آن ها را مجبور کردند بر روی زمین دراز بکشند و سپس آن ها را به گروههایی تقسیم کردند و به سمت بیرون از ساختمان فرستادند.

چند روز پیش در پی انتشار تصاویر این حمله ناگهانی نظامیان آمریکایی، سفارت ایالات متحده در صوفیه پایتخت بلغارستان مجبور به توجیه شد و خاطرنشان کرد که نظامیان آمریکایی گمان نموده بودند که این ساختمان بخشی از منطقه آموزشی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 523

به "عذرخواهی دیرهنگام ارتش آمریکا بابت حمله به کارخانه ای در بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی دیرهنگام ارتش آمریکا بابت حمله به کارخانه ای در بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید