10 مقصد محبوب در میان مسافران و هزینه سفر یک روزه به آن ها

به گزارش دنیای ویدئو، فهرستی از محبوب ترین شهرهای جهان در میان مسافران بین المللی در سال گذشته منتشر شده است و اگر شما در حال برنامه ریزی برای سفر به یکی از این شهرها هستید، بهتر است نگاهی به این گزارش بیندازید؛ چرا که هزینه سفر این شهرها هم منتشر شده است.

10 مقصد محبوب در میان مسافران و هزینه سفر یک روزه به آن ها

مستر کارت (Mastercard) در تازهترین گزارش GDCI خود تعداد بازدیدنمایندگان یک روزه از 126 شهر جهان را در سال 2017 بررسی و نام 10 شهری که بیشترین بازدیدنماینده را داشتند، فاش کرد. این گزارش میانگین هزینه سفر مسافران طی یک روز ماندن در این شهرها برای اقامت، غذا، خرید، تور، حمل و نقل و غیره را هم شامل می شود. بنابراین، شما می توانید برای صرفه جویی در مسافرت آینده خود به پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری در جهان از همین الان شروع به برنامه ریزی کنید.

10 شهر برتر به شرح زیر هستند:

بانکوک؛ 20 میلیون و 50 هزار بازدیدنماینده

بانکوک در سال 2017 همچنان صدر فهرست را برای خود حفظ کرده است و به احتمال زیاد امسال هم با رشد 9.6٪ که برای این شهر در سال 2018 پیش بینی می شود، شرایط به همین منوال باقی بماند. اگر می خواهید بدانید که برای سفر به این شهر چقدر باید هزینه کنید، بهتر است بدانید که میانگین هزینه سفر برای هر روز در ازای هر مسافر، 173 دلار است.

لندن؛ 19 میلیون و 830 هزار بازدیدنماینده

در این فهرست، لندن مدرن با فاصله اندکی درست پشت سر بانکوک قرار گرفته است و رقابت تنگاتنگی بین این دو شهر در جریان است؛ ولی نکته ای که تعجب خیلی ها را برانگیخته است آن است که مسافران بین المللی در مرکز گران قیمت انگلستان به مراتب کم تر از بانکوک هزینه می کنند و میانگین هزینه سفر هر مسافر برای هر روز تنها 153 دلار است.

پاریس؛ 17 میلیون و 440 هزار بازدیدنماینده

فرانسه، پربازدیدترین کشور در جهان است و بنابراین جای تعجب نیست که پاریس رتبه بالایی در این فهرست دارد. پاریس با کافه ها، غذاهای متنوع و حماسی و جاذبه های گردشگری که در خود جای داده است، خیلی گران تر از دو شهر اول در این فهرست است و مسافران روزانه به طور میانگین 301 دلار در آن برای مخارج خود هزینه می کنند.

دبی؛ 15 میلیون و 790 هزار بازدیدنماینده

مسافرانی که با هزینه کم سفر می کنند برای رفتن به متروپولیس بیابانی و در عین حال، پر زرق و برق دبی باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشند. بر اساس این گزارش، هزینه همه تجملاتی که در این شهر شاهد خواهید بود، روی هم رفته چیزی در حدود 537 دلار در روز است که نسبت به شهرهای دیگر این فهرست رقم سنگینی به نظر می رسد.

سنگاپور؛ 13 میلیون و 910 بازدیدنماینده

سنگاپور همیشه محبوب زمانی دوباره توجه عموم را به خود جلب کرد که فیلم تازه آسیایی های ثروتمند دیوانه روی پرده های سینما اکران شد. اما، شما مجبور نیستید که دقیقا پا جای پای آن ها بگذارید. با این که این شهر، شهر گرانی است؛ اما مخارج آن به پای مخارج دبی نمی رسد و میانگین هزینه سفر برای هر روز در ازای هر مسافر تنها 286 دلار است.

نیویورک سیتی؛ 13 میلیون و 130 هزار بازدیدنماینده

نیویورک که محبوبیت آن قابل انکار نیست، پر است از کافی شاپ های روی پشت بام ها، پاپ آپ های هیجان انگیز و فروشگاه های رکوردشکن. مسافران به طور میانگین 147 دلار در سیب بزرگ آمریکا (لقب شهر نیویورک) خرج می کنند؛ البته، کارهای زیادی هم در این شهر بزرگ وجود دارد که می توان رایگان انجام داد.

کوالالامپور؛ 12 میلیون و 580 هزار بازدیدنماینده

مسافرانی که مرکز مالزی را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند می توانند ترکیبی از آسمان خراش های مدرن، پارک های سرسبز و بازارهای خیابانی را در کنار هم پیدا کنند. اگر برای رفع گرسنگی خود از غذاهای ارزان قیمت شهر که در خیابان ها پخته می شوند استفاده کنید خیلی راحت می توانید میانگین هزینه سفر خود در کوالالامپور را در هر روز تا 124 دلار پایین بیاورید.

توکیو؛ 11 میلیون و 930 هزار بازدیدنماینده

مسافران توکیو، شهر شکوفه های گیلاس، به طور میانگین حدود 154 دلار در هر روز برای شنیدن سر و صداهای سرسام آور و دیدن آسمان خراش های سر به فلک کشیده این شهر و همچنین، لذت بردن از چشم انداز ها این شهر مدرن، رویایی و دیدنی هزینه می کنند.

استانبول؛ 10 میلیون و 700 هزار بازدیدنماینده

استانبول، مرکز ترکیه که در مرز بین دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است، این ظرفیت را دارد که در سال 2018، بیشترین نرخ توسعه را با توجه به نرخ رشد پیش بینی شده 19.9٪ برای این شهر در مقایسه با سایر شهرهای حاضر در فهرست تجربه کند. همچنین، این شهر با میانگین 108 دلار هزینه سفر برای هر روز، ارزان ترین مقصد مسافرت در فهرست 10 شهر پربازدید است.

سئول؛ 9 میلیون و 540 هزار بازدیدنماینده

در حالی که مرکز کره جنوبی تنها نصف بانکوک بازدیدنماینده دارد؛ اما هنوز هم شهری اغواکننده برای آن دسته از مسافران بین المللی است که در پی یافتن شهری هستند که از ترکیب باورنکردنی فرهنگ سنتی و فرهنگ نوگرایانه تشکیل شده باشد. مسافران سئول به طور میانگین 181 دلار در هر روز خرج می کنند.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 797

به "10 مقصد محبوب در میان مسافران و هزینه سفر یک روزه به آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مقصد محبوب در میان مسافران و هزینه سفر یک روزه به آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید