فیس بوک 3 میلیارد دلار روی متاورس بی کیفیت خود هزینه نموده است

به گزارش دنیای ویدئو، اولین گزارش اقتصادی شرکت متا (Meta) در سال 2022 منتشر شد. نکات بسیار جالبی در این گزارش وجود دارد. در اصل این اولین سالی است که فیسبوک (Facebook) به نام متا تغییر نموده و به طور کلی تمرکز آن نیز روی متاورس (Metaverse) است. حال نکته جالب اینجاست که این شرکت 2.96 میلیارد دلار روی بخش آزمایشگاه واقعیت (Reality Lab) هزینه نموده است. عایدی این شرکت نیز تنها 650 میلیون دلار بوده که نشان دهنده ضرر از این بخش است.

فیس بوک 3 میلیارد دلار روی متاورس بی کیفیت خود هزینه نموده است

اوایل سال 2021 نیز شرایط متا به همین شکل بود. این شرکت بیش از 1.8 میلیارد دلار هزینه کرد و تنها 534 میلیون دلار عایدی داشت. بخش واقعیت مجازی متا حدود 17 هزار کارمند دارد. به همین علت تأمین هزینه های این بخش بسیار سخت بوده و متا در حال حاضر ضرر می نماید. البته گفتنی است که این ماجرا باعث نابودی شرکت نخواهد شد. به علت اینکه متا حدود 27 میلیارد دلار از برنامه های مرتبط با فیسبوک عایدی دارد.

سرمایه گذاران از این شرایط راضی هستند. به علت اینکه سهام متا حدود 13 درصد افزایش داشته است. اخیراً نیز مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) اعلام نموده که یک نسخه مرورگر از هورایزن ورلدز (Horizon Worlds) عرضه خواهد نمود. این برنامه در اصل برنامه اصلی متاورس است. همینطور اینکه به زودی هدست واقعیت مجازی نو به نام پروژه کامبریا (Project Cambria) معرفی خواهد شد. جامعه هدف آن نیز افراد حرفه ای در این زمینه است. زاکربرگ در همان ابتدا بیان کرد که بهتر است کاربران از هدست واقعیت مجازی برای تجربه هورایزن ورلدز استفاده نمایند.

متا در خصوص این هزینه ها می گوید که بخشی از آن برای توسعه هورایزن ورلدز روی دستگاه های دیگر مصرف می گردد. با اینحال اگر هدف اصلی هدست واقعیت مجازی است، پس احتیاج به کوشش زیاد برای عرضه آن روی دستگاه های دیگر نیست! به همین علت هنوز آینده واقعیت مجازی تعیین نیست و معلوم نیست که چه چیزی قرار است کاربران و سازندگان را به دنیای واقعیت مجازی جذب کند.

در اصل متا باید نشان بدهد که یک ایده و شرکت سودده است تا سرمایه گذاران و سازندگان تصمیم به حضور در آن بگیرند. اینطور که به نظر می رسد تمرکز زاکربرگ روی کامل کردن دنیای متا و سپس کوشش روی توسعه آن است. همانطور که رئیس این کمپانی می گوید، این کار یک تغییر بزرگ و طولانی مدت برای کل کمپانی است.

منبع: Gamedeveloper.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 910

به "فیس بوک 3 میلیارد دلار روی متاورس بی کیفیت خود هزینه نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک 3 میلیارد دلار روی متاورس بی کیفیت خود هزینه نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید