لامبدا به ایران نرسیده است ، اتصال دلتا قوی تر است

به گزارش دنیای ویدئو، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونای کشوری می گوید ویروس خطرناک و جهش یافته لامبدا در ایران شناسایی نشده است و موارد ثبت شده مربوط به دلتا است.

لامبدا به ایران نرسیده است ، اتصال دلتا قوی تر است

به گزارش خبرنگاران ، در حالی که خطرات مربوط به ویروس جهش یافته لامبدا بسیاری را نگران نموده است ترس از ورود آن به ایران وجود دارد. این ویروس جهش یافته در بعضی از پژوهش ها خطرناک تر از ویروس کرونای دلتا معرفی می گردد هر چند در اینباره قطعیت وجود ندارد.

لامبدا به ایران رسیده است؟ دکتر مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونای کشوری در گفت و گو با خبرنگاران در این رابطه اسم کرد: آنالیز ژنتیکی در رابطه با ورود لامبدا به ایران انجام نشده است. کارشناسانی که آنالیز تحقیقات مبتنی بر ژنتیک انجام می دهند لامبدا را تایید ننموده اند و فقط زمانی می توانیم درباره حضور این ویروس در ایران صحبت کنیم که این کارشناسان احتمال را تایید نموده باشند.

این پزشک متخصص در رابطه با خطرناک تر بودن لامبدا نسبت به دلتا هم گفت: هر یک از جهش های ویروس کرونا ویژگی خاصی دارند. ویژگی دلتا این است که سرعت شیوع بسیار بالایی دارد و علاوه بر آن اتصال قوی تری برقرار می نماید.

قانعی اعلام نمود: لامبدا تفاوت هایی با دلتا دارد اما با این حال امکان دارد در بعضی موارد خطر لامبدا کمتر باشد و برعکس در بعضی موارد خطرات بیشتری به همراه داشته باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 599

به "لامبدا به ایران نرسیده است ، اتصال دلتا قوی تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لامبدا به ایران نرسیده است ، اتصال دلتا قوی تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید