مالکان املاک کلنگی فروشنده شدند

به گزارش دنیای ویدئو، رکود در بازار مسکن انگیزه مشارکت در ساخت را برای بعضی از مالکان واحد های کلنگی کاهش داده است. تحقیقات میدانی نشان می دهد، بعضی مالکان واحد های کلنگی در بعضی مناطق شهر تهران فروش ملک را به مشارکت در ساخت ترجیح می دهند. به گفته بعضی واسطه های ملکی، فروش و عرضه املاک کلنگی توسط مالکان این واحد ها افزایش پیدا نموده است.

مالکان املاک کلنگی فروشنده شدند

دنیای اقتصاد در ادامه نوشت: به اعتقاد آنها، یکی از دلایلی که فروش این املاک بیشتر شده، افزایش هزینه ها و ریسک ساخت و ساز است. این تحقیقات نشان می دهد، بسیاری از مالکان واحد های 30 ساله و بیشتر و به اصطلاح کلنگی، در شرایط رکودی و همچنین افزایش هزینه های ساخت، ریسک مشارکت در ساخت را نپذیرند و حاضر شده اند ملک خود را نقد نمایند. به گفته بسیاری از مشاوران املاک و واسطه ها، در صورتی که بازار مسکن در سال 1400 از رکود خارج گردد، قطعا سهم فروش املاک کلنگی کاهش می یابد و مالکان ترجیح می دهند به صورت مشارکتی ملک خود را بسازند.

از سوی دیگر بعضی فروشندگان شرایط بازار مسکن در سال آینده را رکودی پیش بینی می نمایند و از این رو ریسک ساخت با هزینه های فعلی را کمتر می پذیرند؛ بنابراین کاهش انتظارات تورمی و هزینه های بالای ساخت دو عامل مهم در کاهش تمایل مالکان املاک کلنگی به مشارکت در ساخت و در مقابل افزایش انگیزه برای فروش و عرضه در بازار است.

منبع: فرارو
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 393

به "مالکان املاک کلنگی فروشنده شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالکان املاک کلنگی فروشنده شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید