مزدا CX، 80 سه ردیفه سال 2023 در اروپا عرضه می گردد (تور اروپا ارزان)

به گزارش دنیای ویدئو، در حال حاضر خودروی اسپرت مزدا MX-5 تنها محصول دیفرانسیل عقب این خودروساز ژاپنی در اروپا به شمار نمی رود؛ به این علت که مدل CX-60 هم در قاره سبز روانه بازار شده است. البته اگر به فضای بیشتری احتیاج دارید، این گروه خودروسازی تایید نموده که مدل سه ردیفه مزدا CX-80 در اروپا و در سال 2023 به عنوان نسخه ای بزرگ تر و مجهز به هفت صندلی در اختیار مشتریان علاقه مند قرار می گیرد. با این وجود مشخصات فنی این خودرو هنوز فاش نشده اما احتمالاً با مدل CX-60 یکسان بوده و تنها تفاوت آن ها در ابعادشان خواهد بود.

مزدا CX، 80 سه ردیفه سال 2023 در اروپا عرضه می گردد (تور اروپا ارزان)

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

خودروی مزدا CX-60 نه تنها روی یک پلتفرم دیفرانسیل عقب قرار گرفته است؛ بلکه اولین مزدا از خانواده جدیدی است که از موتورهای بنزینی و دیزلی شش سیلندر خطی استفاده می نماید. این مجموعه را مدل پلاگین هیبریدی تکمیل خواهد نمود. مدل CX-80 احتمالاً وارث همین پیشرانه و نسخه های دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک، به همراه جعبه دنده ای هشت سرعته و اتوماتیک خواهد بود.

این خودرو که شباهت های بسیار زیادی به میاتا دارد، از سامانه کنترل شرایط حرکتی بهره می برد که با فعال کردن ترمز محور عقب در هنگام پیچیدن، از چرخش بیشتر بدنه جلوگیری می نماید. اینکه چقدر مزدا CX-80 بزرگ خواهد بود، متاسفانه مزدا در این رابطه اطلاعات خاصی را منتشر نکرده است. اما باید یادآوری کنیم که مدل CX-60 استاندارد 4,740 میلی متر (186.6 اینچ) طول دارد و فاصله محوری آن هم به 2,870 میلی متر (113 اینچ) می رسد. این خودرو در سنگین ترین پیکربندی خود که مدل پلاگین هیبریدی است، نزدیک به 2100 کیلوگرم (4630 پوند) وزن دارد. نیازی به گفتن نیست که CX-80 به علت بدنه کشیده تر نسبت به CX-60 کمی سنگین تر خواهد شد.

آن طور که از رندرهای منتشر شده این خودرو بر می آید، به نظر می رسد این خودرو در ظاهر بسیار شبیه دیگر کراس اوورهای مزدا است؛ با این تفاوت که تمرکز واضحی روی افزایش تجمل و لوکس گرایی خواهد داشت. طبق گفته ها، خودروهای CX-60 و CX-80 در آمریکای شمالی عرضه نمی شوند اما برنامه هایی برای عرضه مدل های CX-70 و CX-90 در این منطقه وجود دارد. در حال حاضر بهره گیری از موتور بنزینی 3,3 لیتری شش سیلندر خطی با قدرت 280 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن متر همچون مدل استرالیایی CX-60 در مدل CX-70 تایید شده است. بعلاوه این گروه خودروسازی، برای بازار ایالات متحده آمریکا کراس اوور بزرگ دیگری به نام CX-90 را در نظر گرفته که جایگزین مدل کنونی CX-9 خواهد شد. هنوز اطلاعات مشخصی از زمان عرضه این خودرو در دسترس نیست.

منبع: Motor 1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 986

به "مزدا CX، 80 سه ردیفه سال 2023 در اروپا عرضه می گردد (تور اروپا ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزدا CX، 80 سه ردیفه سال 2023 در اروپا عرضه می گردد (تور اروپا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید