مقایسه رنو تلیسمان با کیا اپتیما و تویوتا کمری و پژو 508

به گزارش دنیای ویدئو، رنو تلیسمان یک سدان شیک و خانوادگی است که وارد بازاری مملو از رقبای معتبر و محترم شده است. پیش از عرضه این محصول کمپانی رنو، در حوزه سدان های نیمه لوکس موجود در ایران، برندهایی همچون کیا اپتیما، هیوندای سوناتا، تویوتا کمری، هوندا آکورد، پژو 508 و… وجود داشته اند. حال در این مطلب به مقایسه رنو تلیسمان با کیا اپتیما و تویوتا کمری و پژو 508 می پردازیم و این خودروی فرانسوی را در مقابل رقبایش در بازار ایران قرار می دهیم.

مقایسه رنو تلیسمان با کیا اپتیما و تویوتا کمری و پژو 508

مقایسه رنو تلیسمان با پژو 508

یکی از مقایسه های رایج، یک مقایسه کاملاً فرانسوی میان دو سدان خانوادگی نیمه لوکس و به روز یعنی رنو تلیسمان و پژو 508 است.

با مقایسه رنو تلیسمان با پژو 508 از نظر طراحی ظاهری، باید شرایط تلیسمان را بهتر، شیک تر و مشتری پسندتر بدانیم، طوری که حتی در این زمینه رقبای آسیای شرقی خودش را هم پشت سر گذاشته است!

به لحاظ فنی، هردو خودرو دارای حجم پیشرانه یکسانی هستند، ولی قدرت و گشتاور ایجاد شده از طریق تلیسمان برتر است، این امر به واسطه کارکرد و نوع سیستم به کاررفته در موتور آن است. درواقع، دیگر حجم موتورها به تنهایی نشان دهنده برتری کارکرد یک خودرو نمی تواند باشد، بلکه نوع سیستم به کاررفته و تولید قدرت و گشتاور بهینه باید مدنظر قرار بگیرد. به نسبت همین تفاوت قدرت و گشتاور، شتاب ایجاد شده در تلیسمان نیز 1.1 ثانیه بهتر از پژو 508 است.

در مقایسه آپشن ها، در نگاه اول امکانات پژو 508 نظیر دنده پشت فرمان، سیستم تهویه چهارگانه و… به چشم می آید که تلیسمان فاقد آن است، اما افزودن آپشن هایی تازه به جدیدترین مدل تلیسمانی که وارد ایران شده است، عملاً باعث می شود که این خودرو در این زمینه نیز دست بالا را داشته باشد که از جمله این آپشن ها می توان به نور بالای اتوماتیک در تلیسمان E3 مدل نیمه دوم 2017 اشاره کرد.

از نظر ایمنی نیز دو خودرو به واسطه کسب پنج ستاره از یورو انکپ اروپا، در یک سطح قرار می گیرند.

مقایسه رنو تلیسمان با کیا اپتیما

کیا اپتیما یکی از زیباترین سدان های کلاس بالا در ایران محسوب می شود و با طراحی خشن و جلوپنجره بزرگش، در همان نگاه اول چشم هر بیننده ای را می گیرد.

اما با مقایسه رنو تلیسمان به اپتیما متوجه می شویم که طراحی ظاهری تلیسمان نیز چیزی کم ندارد و حسابی رنوبازان را سورپرایز کرده است. پس در مقایسه ظاهری، می توان هر دو را یکسان دانسته و همه چیز را به سلیقه مخاطب واگذار کرد.

اما از نظر طراحی کابین، باید شرایط تلیسمان را البته با فاصله ای اندک، کمی بهتر بدانیم. اپتیما سعی کرده که در طراحی کابین خود، سادگی را بر شلوغی همیشگی محصولات کره ای ترجیح بدهد. با وجود این سادگی و زیبایی در طراحی فضای داخلی اپتیما، بهره مندی تلیسمان از طراحی متفاوت داخل کابین و نمایش گر لمسی، شرایط را کمی برای این سدان فرانسوی بهتر کرده است.

از نظر ایمنی نیز دو خودرو پنج ستاره از یورو انکپ اروپا کسب کرده اند و از این نظر در شرایط برابری قرار دارند. در مقایسه فنی دو خودرو نیز تلیسمان با وجود این که موتوری کم حجم تر دارد، ولی به واسطه سیستم استفاده شده در پیشرانه آن، ضمن کم تر بودن مصرف سوخت، قادر به تولید قدرت و گشتاور بیش تری نسبت به اپتیماست. درواقع، موتور اپتیما می تواند 177 اسب بخار قدرت تولید کند که در مقایسه با تلیسمان در رتبه پایین تری قرار می گیرد.

از نظر آپشن ها نیز دو خودرو یکسان هستند، هرچند هردو آپشن هایی دارند که دیگری فاقد آن است، ولی برای جبران این نقص، هر کدام اقدام به ایجاد آپشن های جدیدی کرده اند. پس در جمع بندی کلی، شرایط دو خودرو یکسان ارزیابی می شود، ولی تلیسمان از نظر فنی کارکرد بهتری دارد.

از سوی دیگر، در بحث تعمیرات راحت تر موتور، باید حق را به اپتیما داد چون موتور تنفس طبیعی آن کم تر دچار مشکل می شود و رفع اشکال آن راحت تر است.

مقایسه رنو تلیسمان با تویوتا کمری

در پایان به مقایسه رنو تلیسمان با تویوتا کمری می رسیم. به طورکلی، تویوتا برند خاصی در دنیای خودروسازی است و مخصوصاً نسخه های سدان این برند، همیشه جزو بهترین های بازار بوده و به همین دلیل، رقابت با آن همیشه سخت بوده است. تویوتا کمری هم جزو سدان های شیک و کلاس بالا در بازار خودروی ایران است که سابقه حضورش از تلیسمان بیش تر است.

در حال حاضر، واردات نسخه های صفر این خودرو به ایران با مشکلاتی روبه رو شده است، ولی نسخه های هیبریدی 2015-2016 آن در بازار موجود بوده و قیمتی معادل نسخه های صفر تلیسمان دارد.

کیفیت قطعات و تکنولوژی ساخت تویوتا کمری همان چیزی است که از آن انتظار می رود؛ ماندگار با استهلاک کم. بد نیست بدانید که برای هیبریدی کردن پیشرانه این خودرو، دوهزار قطعه طراحی و به موتور آن اضافه شده است.

تویوتا کمری را خودرویی نرم، کم استهلاک و خانوادگی می دانند و از تلیسمان هم به عنوان بهترین محصول رنو یاد می کنند. باوجوداین که، انتخاب نهایی بیش تر افرادی که به مقایسه این دو خودرو می پردازند، به دلیل سابقه و کیفیت مطلوب، از همان ابتدا تویوتا کمری است، ولی به نظر می رسد که کمری از نظر آپشن ها قافیه را به تلیسمان ببازد، هرچند این تفاوت چندان قابل توجه نیست.

از نظر موتور نیز دو خودرو شباهت های زیادی به هم دارند، با این تفاوت که مدل مورد بررسی کمری، یعنی مدل هیبریدی 2016، به واسطه نوع پیشرانه ای که برایش درنظر گرفته اند، می تواند 200 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند. هرچند، شتاب آن در مقایسه با تلیسمان کم تر است.

درکل، به نظر می رسد حتی با وجود قدیمی تر بودن مدل مورد بررسی تویوتا کمری، شرایط این خودرو، با کمی فاصله، از رنو تلیسمان بهتر باشد.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 933

به "مقایسه رنو تلیسمان با کیا اپتیما و تویوتا کمری و پژو 508" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه رنو تلیسمان با کیا اپتیما و تویوتا کمری و پژو 508"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید