نوری با مسائل آموزش و پرورش آشناست

به گزارش دنیای ویدئو، تهران (پانا) - عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان شاخصه های مدیریت در وزارت آموزش و پرورش درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت وی گزینه خوبی است و با این حوزه آشناست اما باید برنامه هایش از سوی نمایندگان به دقت آنالیز گردد.

نوری با مسائل آموزش و پرورش آشناست

کمال علیپور خنکداری، نماینده جویبار، سوادکوه و قائمشهر در گفت وگو با پانا در رابطه با نگاه مجلس به وزرات آموزش و پرورش و شاخصه های لازم برای وزیر پیشنهادی، گفت: وزارت آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه های مهم کشور است. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و رشد جوان و دانش آموز ما باید بر مبنای فرهنگ اسلامی باشد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش کارخانه آدم سازی است و آنجا آینده سازان کشور تربیت می شوند. آینده کشور در دست همین دانش آموزان قرار گرفته و ساخته خواهد شد. از همین جهت این مقدار اهمیتی که این وزارتخانه دارد می طلبد که مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش دارای شاخصه ها و مولفه های مختلفی باشند که بتوان همین انسان سازی انجام گردد.

علیپور در ادامه اعلام کرد: در میان این شاخصه ها، مدیر آموزش و پرورش، باید روحیه انقلابی داشته باشد، یعنی در چارچوب فرهنگ نظام جمهوری اسلامی با روحیه جهادی و انقلابی ورود کند و ویژگی دوم این است که در مدیریت کلان کشور هم علاوه بر آموزش و پرورش تجربه داشته باشد.

وی اضافه کرد: مساله سابقه در آموزش و پرورش موضوع مهمی است، چراکه فردی که در اینجا مسئولیت برعهده می گیرد باید مسائل فرهنگیان را لمس نموده و آسیب ها و فرصت های این بخش را بشناسد. بعلاوه به مسائل موجود و زیرساخت ها برای حل این مسائل مسلط باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران بعلاوه ابراز داشت: آموزش و پرورش یک وزارتخانه وسیع است و اگر کسی آگاه نباشد، کار ننموده باشد و شناخت نداشته باشد، سخت است که بتواند آن را مدیریت کند و مشکل ایجاد می گردد؛ در مقابل فکر می کنم که اگر کسی این شاخصه ها را داشته باشد می تواند پیروز باشد.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش باید یک رویکرد تامین مالی و مالی هم داشته باشد که بیاید این مسائل فرهنگی و نوسازی مدارس و تجهیزات و سبک نوسازی آموزش و ... را رفع کند و برای این احتیاج است که نگاه مالی هم داشته باشد، اگر این ها را داشته باشد، می تواند پیروز باشد.

علیپور در سرانجام درخصوص سومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: هنوز سوابق و برنامه های آقای نوری را نخواندیم، ایشان نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در دولت و مجلس شورای اسلامی بوده و من شناختی که از ایشان دارم، گزینه خوبی است؛ در آموزش و پرورش مدیرکل بودجه هم بوده است با این حوزه آشناست البته باید برنامه های ایشان را با دقت ببینیم که چه برنامه هایی در نظر دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 743

به "نوری با مسائل آموزش و پرورش آشناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوری با مسائل آموزش و پرورش آشناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید