هزینه سفر به شوش چقدر است؟

به گزارش دنیای ویدئو، هزینه سفر به شهر باستانی شوش، با توجه به محدود بودن قیمت هتل، رستوران و بازدید از دیدنی ها، بسیار به صرفه و مقرون به صرفه خواهد بود.

هزینه سفر به شوش چقدر است؟

شوش از جمله شهرهای باستانی ایران در استان خوزستان است که هزینه سفر به آن، با توجه به قیمت هتل، رستوران و بازدید از تماشای ها، در گران ترین و مقرون به صرفه ترین حالت ممکن، تفاوت چندانی نخواهد داشت. در سفر به شوش، تنوع آثار تاریخی و قابل بازدید، بسیار بیشتر از تنوع هتل ها و رستوران ها بوده، و شما می توانید بخش زیادی از زمان سفر خود را به بازدید از جاذبه های تاریخی این شهر اختصاص دهید.

هزینه سفر به شوش

جاده تهران تا شوش از طریق آزادراه خرم - اندیمشک، حدود 710 کیلومتر مسافت دارد که طی کردن این جهت از طریق خودروی شخصی بین 8 الی 9 ساعت زمان برده و هزینه آن نیز حدود 85 هزار تومان هزینه خواهد داشت. هر چند، شما می توانید فاصله بین این دو شهر را از طریق جاده های دیگر نیز طی کنید، اما در نظر داشته باشید که با توجه به نوع خودروی شما، مقدار مصرف بنزین و روشن بودن کولر، هزینه بنزین شما نیز متفاوت خواهد بود.

اگر قصد داشته باشید تا همین جهت را از طریق اتوبوس طی کنید، بلیط شما به ازای هر نفر از 45 هزار تومان تا 75 هزار تومان هزینه خواهد داشت. تفاوت قیمت در این بخش، به نوع اتوبوس شما و تعداد جایگاه های آن وابسته است.

شما بعلاوه می توانید جهت بین تهران به شوش را از طریق قطار طی کنید. ایستگاه های قطار آهودشت، میان آب، هفت تپه و شوش، همگی در محدوده این شهر قرار داشته و هزینه استفاده از این وسیله نقلیه از 70 هزار تومان تا 90 هزار تومان متغیر است. سفر شما از تهران به شوش از طریق قطار، حدود 14 ساعت به طول می انجامد.

متاسفانه شهر شوش، دارای فرودگاه نبوده و بنابراین، شما برای دستیابی به این مقصد، گزینه استفاده از هواپیما را نخواهید داشت. در صورتی که استفاده از هواپیما در سفر، برای شما گزینه ای مهم تلقی می گردد، می توانید با پرداخت هزینه بلیط 290 هزار تومان به ازای هر نفر، از خطوط هوایی تهران به دزفول استفاده نموده و از دزفول تا شهر شوش را از طریق اتوبوس یا تاکسی طی کنید. گفتنی است که در این مورد، پیش از خرید بلیط هواپیما، از حضور تاکسی ها و اتوبوس های دزفول به شوش، اطمینان حاصل کنید.

میانه هزینه اقامت در شوش

علی رغم وجود آثار باستانی ارزشمند در شوش، این شهر از وسعت کمی برخوردار بوده و به همین علت، تعداد اقامتگاه های آن نیز محدود است. بدین ترتیب، میانه هزینه اقامت شما در یک اتاق دو نفره در شهر شوش ، حدود 140 هزار تومان خواهد بود.

میانه هزینه خورد و خوراک در شوش

غذاخوری ها و رستوران های شهر شوش نیز تنوع کمتری داشته، اما به علت توریستی بودن این شهر، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در شهر شوش، میانه هزینه خورد و خوراک شما در یک وعده غذا به ازای هر نفر، از 20 هزار تومان تا 30 هزار تومان هزینه خواهد داشت. در نظر داشته باشید که با سفارش پیش غذا، نوشیدنی و دسر، این هزینه افزایش خواهد یافت.

هزینه حمل و نقل در شوش

هزینه حمل و نقل عمومی در شهر شوش بسیار پایین بوده و شما می توانید جهتهای کوتاه را از طریق تاکسی یا اتوبوس طی کنید. این در حالی است که شما برای بازدید از آثار تاریخی شهر شوش، ملزم به استفاده از تاکسی دربست هستید. بدین ترتیب، شما می توانید میانه هزینه حمل و نقل عمومی در شهر شوش را با احتساب تاکسی دربست به آثار تاریخی، از 5 هزار تومان تا 10 هزار تومان به ازای هر نفر در نظر بگیرید.

هزینه بازدید از تماشای های شوش

شهر شوش یکی از باستانی ترین شهرهای ایران است که آثار تاریخی فراوانی جهت بازدید در آن وجود دارد. با توجه به گستردگی این آثار، شما می توانید هزینه بازدید از تماشای های شهر شوش را از 5 هزار تومان تا 20 هزار تومان در نظر بگیرید.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در شوش

با توجه به جاذبه ها و امکانات شهر شوش، سفر یک روزه شما به این شهر در مقرون به صرفه ترین حالت ممکن حدود 400 هزار تومان برای دو نفر هزینه خواهد داشت. اگر قصد داشته باشید تا در این سفر از جاذبه های بیشتری تماشا کنید، هزینه شما تا حدود 500 هزار تومان نیز قابل افزایش خواهد بود.

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در شوش

با توجه به محدود بودن مراکز اقامتی و رستوران ها در شهر شوش، هزینه سفر سه روزه به این شهر در ارازن ترین و گران ترین حالت ممکن بسیار به هم نزدیک بوده و حدود 1 میلیون تومان خواهد بود. به یاد داشته باشید تا در این سفر، بودجه لازم برای خرید سوغاتی های شهر شوش را نیز به همراه داشته باشید.

منبع عکس: سایت persiaport، خبرگزاری مهر و گوگل مپ

منبع: کجارو / raheeno.com / airplaneticket.ir / samtik.com / pws0.rai.ir / safar724.com / google.com
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 875

به "هزینه سفر به شوش چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به شوش چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید