واکنش مسکو به عدم دسترسی رسانه های روسی به شبکه های اجتماعی

به گزارش دنیای ویدئو، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، رئیس دومای دولتی و یک سناتور روس به مسدود شدن صفحات بعضی رسانه های گروهی روسی در شبکه های اجتماعی واکنش نشان داده و این اقدام را محکوم کردند.

واکنش مسکو به عدم دسترسی رسانه های روسی به شبکه های اجتماعی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به بلوکه شدن صفحات بعضی رسانه های گروهی روسی، از جمله خبرگزاری تاس در شبکه های اجتماعی، این اقدام را بخشی از جنگ اطلاعاتی علیه روسیه و پاک سازی فضای اطلاعاتی نامیده و بر ضرورت برخورد جامع حقوقی و بین المللی برای دسترسی آزاد به امکانات اینترنتی در دنیا تأکید کرد.

ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه نیز در این باره گفت: این مشکل به راحتی می تواند در محافل حقوقی بین المللی مورد بحث و آنالیز قرار بگیرد. صحبت بر سر تنظیم قوانین ملی و تهیه قوانین مناسبی با هدف رعایت حقوق و آزادی ها برای دسترسی به شبکه های اجتماعی و همچنین تأمین حاکمیت دیجیتالی است.

به گفته والودین، مسئله راهنمایی خودسرانه شرکت های اطلاعات و فناوری دنیای، موضوع نشست های بین المللی آینده خواهد بود. به عقیده وی، این اقدام شبکه های اجتماعی که با تمایلات سیاسی خاص انجام شده، باید با واکنش مناسب جامعه دنیای روبرو گردد.

آلکسی پوشکوف عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز معتقد است، فیس بوک با بلوکه کردن مواد اطلاعاتی رسانه های گروهی روسی، بدون هیچ دلیل و منطقی، بطور کامل مسئولیت خویش در سانسور و کنترل اطلاعات را برعهده گرفته است. این سناتور اضافه نمود، شبکه های اجتماعی از لحاظ حقوقی اجازه چنین کاری را ندارند.

گفتنی است که روز یکشنبه صفحات خبرگزاری تاس و شبکه اطلاع رسانی آر.ب.کا روسیه در شبکه اجتماعی فیس بوک مسدود شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 404

به "واکنش مسکو به عدم دسترسی رسانه های روسی به شبکه های اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مسکو به عدم دسترسی رسانه های روسی به شبکه های اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید