شروط انصارالله یمن برای مذاکره بر سر آتش بس

به گزارش دنیای ویدئو، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله ضمن اعلام اینکه گزینه این جنبش راه چاره نظامی نبوده، شروط ورود دولت نجات ملی یمن به فرایند سیاسی و مذاکره بر سر آتش بس را برشمرد.

شروط انصارالله یمن برای مذاکره بر سر آتش بس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، معین شریم معاون فرستاده سازمان ملل در یمن گفت، دیدار طرف های مختلف یمنی در راستای تلاش برای ایجاد دیدگاه مشترک جهت ازسرگیری مذاکرات برای توقف جنگ یمن از هفته آینده آغاز می شود.

بر اساس گزارش العربی الجدید، وی در نشستی مجازی گفت: ما بر روی دو خط موازی کار می کنیم، تلاش برای آتش بس در یمن همزمان با تماس ها برای ایجاد راه چاره فراگیر.

از سوی دیگر، عبدالملک العجری عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله شرح داد، تحقق صلح یک تاکتیک یا لحظه گذارا برای آن ها نیست بلکه موضعی اصولی از ابتدای بحران بوده است؛ راه چاره نظامی، گزینه انصارالله نیست بلکه گزینه این جنبش، صلح است.

وی ادامه داد: صلحی که ما در پی آن هستیم توقف تمامی اشکال جنگ ظاهری و غیرظاهری علیه یمن است.

العجری شرح داد، ورود دولت نجات ملی یمن به فرایند سیاسی و مذاکره بر سر آتش بس به آغاز فرایند سیاسی، رفع محاصره اقتصادی بر یمن، بازگشایی فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده و رفع تحریم ها از ملت یمن مشروط است.

در همین ارتباط، رئیس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن دیدگاه صنعاء برای حل سیاسی بحران یمن را تحویل مسکو داده است.

به گزارش المسیره، محمد عبدالسلام سخنگوی انصار الله گفت: ما از طریق سفیر مسکو در یمن دیدگاهمان درباره راه چاره انسانی برای کاستن از رنج ملت یمن و مهیا کردن فضا به منظور توقف جنگ و ورود به فرآیند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل را به دوستان روس تحویل دادیم.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به تازگی در مصاحبه با عبدالله بن زائد آل نهیان همتای اماراتی خود درباره حملات تلافی جویانه نیرو های مسلح یمنی در عمق خاک امارات و راه های حل بحران یمن بر حل سیاسی بحران یمن تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 878

به "شروط انصارالله یمن برای مذاکره بر سر آتش بس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروط انصارالله یمن برای مذاکره بر سر آتش بس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید