واگذاری بخشی از اراضی بند دره به شهرداری بیرجند و اجرای عملیات خدماتی

به گزارش دنیای ویدئو، خبرنگاران/خراسان جنوبی شهردار بیرجند اظهار کرد: 4.6 هکتار از اراضی منطقه گردشگری بند دره بیرجند به شهرداری واگذار شد و با این اقدام و تخصیص اعتبار در امسال کار اجرایی فضاهای خدماتی را در محل بند دره آغاز می کنیم.

واگذاری بخشی از اراضی بند دره به شهرداری بیرجند و اجرای عملیات خدماتی

محمدعلی جاوید، امروز شنبه 18 اردیبهشت به رسانه ها گفت: یکی از دغدغه های شهرداری بیرجند و شورای اسلامی دوره پنجم بالفعل کردن ظرفیت منطقه تفریحی بند دره بود که در سال های گذشته به عنوان یک منطقه تفریحی با قابلیت تبدیل به یک مکان گردشگری، مغفول واقع شده بود.

وی اضافه نمود: این موضوع که همیشه مورد مطالبه شهروندان بیرجند بود طی دو سال گذشته به همت جمعی از مدیران استان و در راس آنها استاندار وقت و با موضوع شهرداری بیرجند تحقق پیدا کرد که در اولین گام با منفک کردن اراضی ملی از طرح شرکت سرمایه گذاری پویش با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری، شرایط برای فعالیت و سرمایه گذاری فراهم شد و متعاقب آن با تکمیل بعضی زیرساخت ها از جمله جاده دسترسی، برق و روشنایی راستا، جان تازه ای به این مکان تفریحی بخشیده شد.

به گزارش خبرنگاران، شهردار بیرجند گفت: شهرداری در تداوم این راستا با تنظیم و ارسال لایحه به شورای اسلامی شهر درخواست سرمایه گذاری در این منطقه را ارائه کرد که پس از تصویب لایحه در شورای اسلامی شهر بیرجند و موافقت کارگروه استانی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی مقدار 4.6 هکتار از اراضی هدف این منطقه در محل بند دره در قالب قرارداد اجاره 10 ساله به شهرداری واگذار شد.

وی با بیان اینکه این واگذاری در اردیبهشت ماه امسال اجرا شده است، توضیح داد: مکان واگذاری به عنوان نقطه هدف با بهترین موقعیت جغرافیایی شرایط سرمایه گذاری و فراهم کردن فضاهای خدماتی و تفریحی از جمله کافی شاپ، رستوران، بازارچه های صنایع دستی و محصولات محلی، فضاهای نشیمن، آلاچیق و سایر فضاهای مرتبط را دارد.

جاوید اضافه نمود: برنامه داریم با تخصیص اعتبار در امسال کار اجرایی فضاهای خدماتی را در محل بند دره آغاز کنیم و امیدواریم با برنامه ریزی که برای این منطقه اجرا شده است هرچه زودتر شاهد تکمیل زیرساخت ها و ایجاد یک منطقه تفریحی بسیار زیبا برای هم استانی ها، شهروندان شهر بیرجند و گردشگران باشیم.

وی با قدردانی از استاندار وقت همچنین استاندار فعلی خراسان جنوبی که در تداوم این راه حمایت و پشتیبانی داشتند، از سایر دستگاه های نظارتی، امنیتی و اجرایی به ویژه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی نیز تقدیر و تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 465

به "واگذاری بخشی از اراضی بند دره به شهرداری بیرجند و اجرای عملیات خدماتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری بخشی از اراضی بند دره به شهرداری بیرجند و اجرای عملیات خدماتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید