پروازهای هوایی اروپا برچسب حفظ محیط زیست می گیرند

به گزارش دنیای ویدئو، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، آژانس ایمنی هوایی اتحادیه اروپا (EASA) تصمیم دارد برچسب های رده بندی حفظ محیط زیست برای صنعت هواپیمایی ایجاد کند.

پروازهای هوایی اروپا برچسب حفظ محیط زیست می گیرند

با ما سفر کنید و با هزینه سفر به اروپا در سال 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

البته این پروژه مشابه طرحی است که در قطارهای این منطقه ایجاد شده و روی هر بلیت نشان داده می گردد مسافر چه میزان کربن در اتمسفر منتشر نموده است.

ایده اصلی چنین طرحی ایجاد اطلاعات قابل اطمینان، قابل مقایسه و تأیید است تا مسافران بتوانند با در نظر دریافت حفظ محیط زیست درباره سفر هوایی تصمیم بگیرند.

طبق گزارش ها، اتحادیه اروپا کوشش دارد با فرایند شستشوی سبز شرکت های هواپیمایی مقابله کند که ادعاهای مبالغه شده ای درباره پروازهای حافظ محیط زیست دارند.

طبق یک گزارش بین المللی جدید، صنعت هوانوردی 3.5 درصد از آلودگی های هوایی منجر به گرمایش جهانی را فراوری می نماید. دو سوم آن به دلیل استفاده از مواد مضر ، NOx ، بخار آب ، گازهای آئروسل سولفات، دوده و سایر مواد آئروسل و به جامانده آن در نتیجه انتشار دی اکسید کربن است.

آژانس EASA تصمیم دارد از قطارهای سریع السیر به عنوان بنچمارکی برای برچسب های مشتریان استفاده کند. این سازمان میان دسته های مختلف هواپیما (مانند هواپیماهای منطقه ای، هواپیماهای عظیم تر با جایگاه های وسط، هواپیمای بسیار عظیم مانند ایرباس آ 380 و حتی تاکسی هوایی های آینده) تمایز ایجاد می نماید.

طبقه بندی مذکور نشانگرهای مختلفی مانند مصرف سوخت زیستی، نرخ بازیافت، میزان دور ریز فراوری شده و غیره را هدف می گیرد. هم اکنون به دلیل شیوع کووید 19، ترافیک هوایی 60 تا 80 درصد کاهش یافته اما پیش بینی می گردد تا 2025 میلادی سطح آن به قبل از دوران پاندمی بازگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 315

به "پروازهای هوایی اروپا برچسب حفظ محیط زیست می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروازهای هوایی اروپا برچسب حفظ محیط زیست می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید