چرا خودروسازان آمریکایی در پی ساخت وانت برقی هستند

به گزارش دنیای ویدئو، در سال های آینده وانت های برقی زیادی راهی بازار آمریکا خواهند شد؛ از جمله تسلا سایبرتراک، نیکولا بجر، ریوین R1T، فورد F-150 برقی و بالینگر B2. اما چرا این خودروسازان به دنبال فراوری وانت برقی هستند؟

چرا خودروسازان آمریکایی در پی ساخت وانت برقی هستند

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، قرار است در آینده نزدیک تعداد زیادی وانت پیک آپ برقی راهی بازار آمریکا گردد. جنرال موتورز با نمایش یک تبلیغ دو دقیقه و 15 ثانیه ای برای اولین هامر الکتریکی خود پا به این عرصه گذاشت. اما علاقه مندان حداقل تا پاییز سال آینده قادر نخواهند بود با این وانت 112,595 دلاری رانندگی نمایند. تسلا نزدیک به یک سال پیش از پیک آپ سایبرتراک رونمایی کرد؛ اما هنوز کارخانه ای در تگزاس احداث ننموده است که کار فراوری را انجام دهد و رزرونمایندگان این خودروی الکتریکی انتظار دارند سایبرتراک احتمالاً تا اواخر سال آینده به دستشان برسد.

ریوین R1T که یکی از دیگر مدعیان رقابت در کلاس وانت برقی به تعداد می رود، احتمالا با کمی تأخیر به دست مشتریان می رسد. لردزتاون اندیورنس احتمالا در سال 2021، بالینگر B2 احتمالاً سال آینده، نسخه برقی فورد F-150 اواسط سال 2022 و نیکولا بجر (به علت مسائل مدیریتی این شرکت) در سال 2023 راهی بازار می گردد. درنتیجه رقابت بر سر به دست آوردن نظر خریداران وانت برقی آمریکایی بسیار شدید خواهد بود.

مشکل اینجا است: هیچ کسی نمی داند خریدار این وانت برقی آمریکایی کیست؟ جسیکا کالدول، مدیر اجرایی بینش ها در وب سایت ادموندز، می گوید:

این طور نیست که مردم این درخواست را داشته باشند. من فکر نمی کنم مردم دور هم نشسته و به این مسئله فکر نموده باشند. شما می دانید من الان چه چیزی احتیاج دارم؟ یک وانت با موتور الکتریکی؟

جاش تاول، مهندس ارشد جنرال موتورز در زمینه خودروهای الکتریکی، ایده هایی درباره خریداران هامر برقی و بعلاوه درباره اینکه چه کسانی خریدار آن نیستند، دارد. تاول می گوید:

محیط زیست و بهتر کردن جهان، علت اصلی بیشتر مردم برای خرید نیست. عجیب و بسیار پیچیده است که فردی بخواهد با خرید هامر به خودروی سبز دست پیدا کند. برای بسیاری از افراد باور این موضوع سخت است که وانتی غول پیکر مانند هامر نگران سوراخ های لایه ازن باشد. بسیاری این را باور نمی نمایند که هامر بخواهد روزی دلسوز طبیعت و محیط زیست باشد.

در عوض، جنرال موتورز دنبال ماجراجویان صحرا یا حداقل افرادی است که دوست دارند شبیه ماجراجویان صحرایی باشند. هامر که از سال 2010 فراوری نشده، در بین نوع خاصی از رانندگان صندلی ویژه ای پیدا نموده است. جنرال موتورز می خواهد علاقه مندان و طرفداران خودروهای بنزینی به این مسئله توجه داشته باشند که باید برای حرکت به سمت استفاده از وانت برقی متقاعد شوند و ممکن است تمام مردم جهان از آن ها پیروی نمایند.

جنرال موتورز برای جذب خریداران بیشتر، تعداد زیادی امکانات نو در وانت برقی هامر به کار برده است. یکی از این قابلیت ها، ویژگی حرکت خرچنگی است که به وانت برقی هامر اجازه می دهد به صورت مورب حرکت کند. اپیک گیمز پلتفرم توسعه بازی آنریل انجین (Unreal Engine) را به منظور ساخت نوعی نرم افزار مخصوص خودرو که اپیک گیمز آن را HMI (رابط انسانی-ماشینی) خطاب می نماید، مورد استفاده قرار می دهد. این وانت برقی، برای اولین بار است که از باتری نو آلتیوم جنرال موتورز استفاده می نماید و دارای ظرفیت پیمایش 560 کیلومتر است و می تواند در زمان 3 ثانیه، از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد.

از بسیاری جهات، پیکاپ های برقی مانند هامر، سایبرتراک و فورد F-150 منطقی به نظر می رسند. آن ها خودروهای الکتریکی سریع و قدرتمندی هستند و ازآنجاکه قطعات متحرک کمتری نسبت به مدل های مجهز به پیشرانه احتراق داخلی دارند، تعمیر و نگه داری آن ها آسان تر است. وانت های برقی احتمالاً برای مدتی قیمت بیشتری نسبت به مدل های غیر برقی دارند (طبق کتاب آبی کلی میانه قیمت یک وانت برقی فول سایز 50 هزار دلار است)؛ اما خریداران در درازمدت می توانند بیش از این اندازه را پس انداز نمایند.

برای خودروسازان، فراوری وانت فرصتی عالی است؛ زیرا مزایا و سودآوری بیشتری نسبت به سایر وسایل نقلیه سواری دارد. عجله استارتاپ هایی که وانت و شاسی بلند الکتریکی فراوری می نمایند، تصادفی نیست. قیمت بالاتر آن ها، هزینه های اولیه تحقیق، توسعه و باتری را جبران و قیمت آن ها را در مجموع ارزان تر از یک سدان ارزان قیمت یا کامپکت می نماید.

به علاوه، وانت ها (البته مدل های ارزان تر) محبوب ترین خودروهای آمریکایی هستند. هر کسی که بر بازار وانت الکتریکی تسلط داشته باشد، به طور منطقی بر آینده بازار حکومت می نماید. کالدول، تحلیل گر ادموندز، می گوید:

اگر ناگهان همه مردم وانت برقی بخواهند، سازندگان آن در موقعیت مطلوبی قرار می گیرند. هیچ کسی نمی خواهد از قافله عقب بماند.

هنوز هم وانت های برقی امروزی ممکن است خودروهای مهمی که افراد وفادار منتظر آن بودند، نباشند. برای پیروزی در بازار ایالات متحده، خودروسازان در نهایت باید به چیزی فراتر از علایق کنونی دست یابند و به عبارتی، باید آن را برای افرادی فراوری نمایند که به دنبال جامعه آرمانی هستند.

کالدول می گوید:

برای تغییر از بنزین به برق، خودروسازان باید رانندگان را متقاعد نمایند که رفتار خود را تغییر دهند؛ به اسم مثال رفتارهایی مانند استفاده از یک فناوری نامحبوب در شرایط فعلی، به یاد سپردن شارژ شبانه خودروی برقی یا در محل کار، پیدا کردن ایستگاه شارژ محلی. این ها چیزهایی هستند که افراد را درباره خودروهای الکتریکی هیجان زده می نمایند. اما اگر خودروسازان نتوانند مصرف نمایندگان عمده را به این شکل هیجان زده و علاقه مند نمایند، فراوری چنین خودروهایی چه فایده ای دارد؟

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 594

به "چرا خودروسازان آمریکایی در پی ساخت وانت برقی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا خودروسازان آمریکایی در پی ساخت وانت برقی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید