چرا سه بار عطسه می کنید؟

به گزارش دنیای ویدئو، گاهی اوقات عطسه تکی است و شما به یک آچووووو بسنده می کنید. برخی اوقات هم دو یا سه بار عطسه می کنید. اما همواره از اطرافیان می شنوید که با صدای بلند می گویند: عافیت باشه!

چرا سه بار عطسه می کنید؟

این عطسه های چندتایی ممکن است بیش از حد باشند اما در واقع به مردم یاری می نماید تا چیزهای محرک را از راستا جریان تنفس خود دور نمایند.

معمولاً عطسه به علت وجود شیء خارجی در بینی رخ می دهد. بنابراین، شما عطسه می کنید تا آن را از مجرای تنفسی خود خارج کنید.

چندین محرک هستند که عطسه کردن در شما را بیشتر تحریک می نمایند. عفونت های دستگاه تنفسی، مانند سرماخوردگی معمولی، می تواند غشای مخاط بینی را آزار دهد. همین طور هوای سرد، مواد حساسیت زا، مانند آلاینده ها، کُرک، پرز و موی حیوانات خانگی، محرک های فیزیکی شامل دود سیگار و آلودگی هوا و نیز ذرات محیطی مانند گرد و خاک، کپک و قارچ.

اما همه عطسه ها به محرک ها مربوط نمی شوند. بعضی از مردم وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرند هم عطسه می نمایند که به این حالت عطسه نوری می گویند؛ این مشکل در بین 10 تا 35 درصد از مردم جهان رخ می دهد. افرادی هم هستند که وقتی شکمشان پر می گردد عطسه می نمایند؛ عارضه ای که به اشباع معروف است.

این که علت تحریک و عطسه شما چیست مهم نیست. چیزی که حائز اهمیت است این است که هنگام عطسه کردن جلوی بینی و دهان خود را بگیرید تا از انتشار میکروب جلوگیری کنید.

توصیه می گردد اگر در دست های خود عطسه می کنید، حتماً دست هایتان را بشویید؛ حتی اگر با آرنجتان جلوی عطسه را می گیرید. اما خب، در این صورت لباس شما به دستمال گردگیری آشپزخانه بیشتر شباهت خواهد داشت تا لباس پلوخوری J

برترین راه این است که همواره با خودتان دستمال کاغذی داشته باشید و هنگام عطسه کردن، آن را جلوی بینی و دهان خود بگیرید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 17 مرداد 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 943

به "چرا سه بار عطسه می کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سه بار عطسه می کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید