تور سریلانکا ارزان: 6 غذای سریلانکایی که باید امتحان کنید

به گزارش دنیای ویدئو، غذاهای معروف سریلانکا

جزیره اشکی شکل سریلانکا در قلب اقیانوس در طول این سال ها جایگاه فرهنگ های متنوعی بوده است، فرهنگ هایی که روی ذائقه و غذاهای این جزیره هم تاثیر گذاشته اند. به خاطر موقعیت جغرافیایی سریلانکا مطمئنا هیچ کمبودی از نظر ماهی و غذاهای دریایی در آن نخواهد داشت. نارگیل یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنه غذاهای سریلانکایی است. در این جا می خواهیم 10 مورد از غذاهای معروف سریلانکا را به شما معرفی کنیم که در سفر به سریلانکا باید امتحان کنید. با خبرنگاران باشید:

تور سریلانکا ارزان: 6 غذای سریلانکایی که باید امتحان کنید

از سفر با تور سریلانکا ارزان به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

تخم مرغ قیفی

تخم مرغ قیفی یکی از غذاهای معروف سریلانکا است که به شکل سنتی در صبحانه ها خورده می گردد و شکل و شمایلی کاسه ای مانند و بامزه دارد که در روی پنکیک پخت می گردد. این غذا از برنج تخمیر شده، شیره نارگیل، آب نارگیل و شکر درست می گردد و واقعا هم طعم و هم ظاهر جالبی دارد.

عدسی (Dhal)

عدسی یا همان کاری عدسی یکی از غذاهای سریلانکایی است که معمولا خانواده ها روزی 2 تا 3 بار آن را می خورند. عدس های قرمز در شیرنارگیل پخت می گردد و بعد با پیاز و فلفل قرمز و بقیه ادویه ها مثل دارچین و برگ درختان مخلوط می گردد. این غذا در کشور هند هم درست می گردد و وقتی در ظرف های رسی درست گردد، مزه آن هزار برابر بهتر می گردد!

کوتو روتی (Kottu roti)

البته در سریلانکا مانند بقیه کشرهای شرقی آسیا غذای خیابانی و یا دکه غذاهای خیابانی به چشم نمی خورد اما غذایی است که سریع و راحت آماده می گردد. در این غذا، یک لایه نان روتی برش داده می گردد بعد با گوشت و سبزیجات، سیر، ادویه و برنج مخلوط می گردد. این غذا هم مثل تخم مرغ قیفی با صبحانه خورده می گردد.

ماهی کاری با برنج

به هر کجای سریلانکا که رو کنید، کاری می بینید! سریلانکایی ها و به طور کلی مردم اقیانوس هند عاشق غذاهای تندهستند و کاری ها هم انواع و اقسام دارند اما یکی از برترین غذاهای کاری، کاری ماهی با برنج میکس شده است که از غذاهای معروف سریلانکا هم هست.

پاراتای پر شده

البته اصل این غذا مربوط به کشور هند است که در واقع نوعی نان گندم است که به صورت مربع ای مستطیل برش داده می گردد و داخل آن با پنیر، گوشت و سبزیجات پر شده و در آخر در ماهیتابه سرخ می گردد. البته این نان به عنوان یک غذای اصلی خورده نمیگردد و معمولا در کنار غذاهای دیگر سرو می شد.

کاری زردآلو

بعد از نارگیل، اصلی ترین میوه ای که سریلانکایی ها در پخت غذاهای خود از آن استفاده می نمایند، زردآلو است مخصوصا برای غذاهای کاری زیاد از آن استفاده می گردد. کاری زردآلو هم یکی دیگر از غذاهای معروف سریلانکا است که طعم شیرینی دارد و مردم این کشور معمولا این غذا را برای نهار سرو می نمایند. کاری زردآلو هم با گوشت قرمز درست می گردد و طعم عجیبی دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 775

به "تور سریلانکا ارزان: 6 غذای سریلانکایی که باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا ارزان: 6 غذای سریلانکایی که باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید