747 نفر از 770 کارمند OpenAI تهدید به استعفا کردند!

به گزارش دنیای ویدئو، زومیت نوشت: 747 نفر از 770 کارمند OpenAI تهدید نموده اند که اگر سم آلتمن بازنگردد، استعفا می دهند و به مایکروسافت ملحق می شوند.

747 نفر از 770 کارمند OpenAI تهدید به استعفا کردند!

خبرگزاری فایننشال تایمز می گوید تعداد کارمندان OpenAI که نامه تهدید به استعفا را امضا نموده اند، به 747 نفر رسیده است. پیش تر گفته شده بود OpenAI مجموعا 700 کارمند دارد، اما ظاهرا 770 نفر در این شرکت مشغول به کارند. بدین ترتیب بیش از 95 درصد از کارمندان OpenAI تهدید نموده اند که درصورت کنارنرفتن هیئت مدیره، استعفا می دهند و به مایکروسافت می روند.

وب سایت وایرد می نویسد بیشتر کارمندان OpenAI تهدید نموده اند که درصورت استعفاندادن اعضای هیئت مدیره ، این شرکت را ترک می نمایند و به مایکروسافت می پیوندند. مایکروسافت صبح امروز در بیانیه ای غیرمنتظره گفت سم آلتمن و گرگ بروکمن، به ترتیب مدیرعامل و رئیس سابق هیئت مدیره OpenAI را استخدام نموده است تا تیم تحقیقات هوش مصنوعی پیشرفته را رهبری نمایند.

بیش از 500 نفر از کارمندان فعلی OpenAI در نامه ای خطاب به هیئت مدیره نوشتند مایکروسافت اطمینان داده است که در واحد تجاری تازهش برای همه آن ها موقعیت شغلی دارد. کارمندان می گویند اگر سم آلتمن و گرگ بروکمن برنگردند و هیئت مدیره استعفا ندهد، آن ها OpenAI را ترک می نمایند.

با درنظرگرفتن این موضوع که هیئت مدیره OpenAI قصد ندارد استعفا بدهد و مدیرعامل تازه نیز انتخاب شده است، احتمالاً به زودی استعفای دسته جمعی کارمندان OpenAI را شاهد خواهیم بود. این افراد مستقیماً به مایکروسافت می روند و با شخص سم آلتمن کار خواهند کرد.

کارمندان OpenAI می گویند که تصمیم ناگهانی هیئت مدیره ، موقعیت شغلی آن ها را به خطر انداخته و به شرکت و اهدافش آسیب زده است. در بخشی از نامه می خوانیم: کار ما روی ایمنی و قانونمندی هوش مصنوعی، هنجارهای جهانی را شکل می دهد.

براساس گفته وایرد، OpenAI درحال حاضر 700 کارمند دارد و تعداد امضانمایندگان نامه به مرورزمان در حال افزایش است. ظاهراً نامه یادشده قبل از رویدادهای صبح امروز و قطعی شدن جدایی سم آلتمن نوشته شده است.

  • دروازه جهنم روی زمین / آتشی که خاموش نمی گردد

  • اپل در بروزرسانی IOS 17.2 سنگ تمام گذاشت!

ایلیا سوتسکیور، دانشمند ارشد OpenAI، نقش پررنگی در اخراج آلتمن ایفا کرد. وی امروز در ایکس (توییتر سابق) پشیمانی خود را از هرج ومرج ایجادشده در شرکت ابراز کرد: عمیقاً بابت مشارکتم در اقدامات هیئت مدیره پشیمانم. هرگز نمی خواستم به OpenAI آسیب بزنم.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 آبان 1402 بروزرسانی: 30 آبان 1402 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1128

به "747 نفر از 770 کارمند OpenAI تهدید به استعفا کردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "747 نفر از 770 کارمند OpenAI تهدید به استعفا کردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید