9 دانستنی جالب و شوکه کننده را بخوانید!

به گزارش دنیای ویدئو، دنیای ما پر از شگفتی های حیرت انگیز است. اگر فکر می کنید، دیگر چیزی برای کشف کردن وجود ندارد و همه راز و رمزهای هستی برملا شده است، سخت در اشتباه هستید!

9 دانستنی جالب و شوکه کننده را بخوانید!

خواندن مطالبی که با عنوان دانستنی های جالب شروع می شوند یکی از مفیدترین و سرگرم نماینده ترین فعالیت هایی است که یک فرد در ساعات اوقات فراغتش می تواند انجام دهد. خبرنگاران این دانستنی های شگفت انگیز و جالب را در این مطلب آورده است.

دانستنی های جالب و شگفت انگیز

در ادامه با برخی از جالب ترین دانستنی های جهان آشنا می شوید.

گل های آفتابگردان می توانند پسماند های رادیو اکتیو را جذب نمایند!

در طی فرایند های هسته ای موادی به وجود می آیند که بسیار مضر هستند و نمی توان آن ها را ازبین برد؛ و این یکی از معایب بزرگ انرژی هسته ای است. اما به تازگی کشف شده است که گل های آفتابگردان توانایی جذب برخی از ایزوتوپ های رادیو اکتیو را دارند. این ایزوتوپ ها شبیه برخی از مواد مغذی مورد احتیاج گیاه آفتابگردان برای رشد هستند، بنابراین جذب این مواد علاوه برپاکسازی محیط به رشد آفتابگردان هم یاری می نماید. مفید یا مضر بودن این عمل معین نیست.

استخوان های نوزاد 94 تا بیشتر از بزرگسالان است!

یکی از دلایل انعطاف پذیر بودن نوزادان وجود استخوان های بیشتر در بدن آن هاست. نوزادان 300 استخوان در بدن دارند و در طی رشد و نمو برخی از استخوان ها با هم ترکیب می شوند به طوری که در بزرگسالی تعداد این استخوان ها به 206 عدد می رسد.

عقرب ها زیر نور فرابنفش می درخشند!

از سطح بدن عقرب ها در زیر نور فرابنفش نور زیبای سبز و آبی منعکس می شود. در طی تحقیقات معلوم شد که این نور ناشی از کوتیکل های سطح بدن عقرب است. کوتیکل یک ماده سخت است و اسکلت بندی عقرب از آن تشکیل شده است.

خرس های قطبی با دوربین های مادون قرمز قابل شناسایی نیستند!

هیچ کس فکرش را هم نمی نماید که با دوربین مادون قرمز که موجودات و اشیاء را براساس گرمای آن ها نمایان می نماید، نشود خرس قطبی را شناسایی کرد! برخلاف تصور که فکر می کنیم اگر به بدن خرس قطبی دست بزنیم بسیار گرم است ولی اصلا اینطور نیست. در بدن خرس ها به علت لایه ضخیم چربی در زیر پوست و مو های پرپشت و متراکم روی پوست خروج گرما از بدن صورت نمی گیرد.

اسید معده انسان توانایی حل تیغ ریش تراش را دارد!

اگر به مدت 24 ساعت یک تیغ 2 لبه ریش تراش را درون اسید معده قرار دهید به حدی نازک خواهد شد که می توان آن را به راحتی شکست. (فکر نکنید چون معده شما چنین توانایی دارد می توانید تیغ را ببلعید؛ چون قطعا قبل از رسیدن به معده شما را خواهد کشت!).

امکان ندارد بتوانید در فضا آروغ بزنید!

یکی از موضوعات دانستنی های جالب درمورد فضا است. آروغ زدن عملی است که گاز موجود در معده از مواد جامد و مایع آن جدا می شود و به وسیله دهان خارج می شود. این عمل یعنی جدا شدن گاز از مایع و جامد فقط در حضور جاذبه امکان پذیر است، بنابراین در فضا که نیروی جاذبه وجود ندارد آروغ زدن فقط با استفراق امکان پذیر است.

دانستنی میوه ها، موزها خاصیت پرتوزایی دارند!

موز سرشار از پتاسیم است و پتاسیم موجود در آن خاصیت پرتوزایی به آن می دهد. البته اصلا نگران نباشید، چون بدن شما به راحتی با این مسئله کنار می آید و هیچ مسئله ای برای آن به وجود نمی آید. مسمومیت در اثر پرتوهای رادیو اکتیو موز زمانی جان شما را تهدید می نمایند که 10 میلیون موز را یک جا خورده باشید!

چه شباهتی بین خون انسان و آب دریا وجود دارد؟

دانستنی های جالب در خصوص بدن انسان همواره علاقه مندان خود را داشته است. آیا می دانید میزان نمک موجود در دریا با نسبت آن در خون سالم یکسان است. خیلی ها این موضوع را به شروع حیات از دریا نسبت می دهند، اما این هم یک استدلال برای این موضوع مهم است ولی استدلال های بسیار قوی تری در این رابطه وجود دارد.

یک روز سیاره زهره به میزان 243 روز زمین است!

اگر در سیاره زهره زندگی می کردید باید 243 روز منتظر می ماندید تا شب فرا برسد. این در حالی است که یک سال آن 225 روز به طول می انجامد. یعنی تا قبل از شب شدن یک دور، دور خورشید می چرخد و سال نو فرا می رسد! (سرعت چرخش سیاره زهره به دور خودش بسیار زیاد است)

پیشنهاد مطالعه: مطلب دستمال توالت خود را هرگز این گونه آویزان نکنید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 989

به "9 دانستنی جالب و شوکه کننده را بخوانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 دانستنی جالب و شوکه کننده را بخوانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید