آخرین فروش فیلم ها به روایت آمار

به گزارش دنیای ویدئو، سینمای ایران پس از یک سال و نیم رکود در حالی در انتظار رونق گرفتن گیشه است که دینامیت با فروش بیش از 17 میلیارد تومان پرفروش ترین فیلم سال تا به امروز است.

آخرین فروش فیلم ها به روایت آمار

به گزارش خبرنگاران، از ابتدای تیر سال جاری که فیلم دینامیت بالاخره پس از کش و قوس های فراوان راهی اکران شد تا جبران شکست پنج فیلم اکران نوروزی را کند، چهار ماه میگذرد و بجز همین فیلم کمدی بقیه فیلم هایی که اکران شدند نتوانستند در حد مطلوب مخاطبی جذب نمایند و حالا چشم امید سینمادارها به قهرمان اصغر فرهادی و نیز گشت سه است که البته تعیین نیست تکلیف این فیلم دوم با وجود داشتن پروانه نمایش چه می گردد.

در سامانه مدیریت فروش و اکران فروش سال 1400 تا به امروز حدود 26 میلیارد تومان با حضور بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر تماشاگر ثبت شده است.

به علت شرایط کرونایی فیلم هایی که از ابتدای سال جاری روی پرده رفتند همچنان در بعضی سینماها در حال اکران هستند ولی از بین فیلمهایی که مدتی قبل روی پرده رفتند دینامیت ساخته مسعود اطیابی تا به امروز 17 میلیارد و 430 میلیون تومان فروش داشته و فیلم درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان نیز دو میلیارد و 700 میلیون تومان بلیت فروخته است.

فیلم پوست ساخته برادران ارک هم تا به امروز 350 میلیون تومان فروش داشته و بسیاری از سینمادارها امیدوارند با استقبالی که مخاطب در روزهای گذشته از سینما داشته، اکران فیلم های نو گیشه را رونق دهد و اندازه فروش فیلمهای قدیمی تر نیز افزایش یابد.

سخنگوی انجمن سینماداران اخیرا از رییس سازمان سینمایی درخواست کرد که طبق برنامه ریزی قبلی شرایط اکران همزمان دو فیلم قهرمان و گشت سه را از تاریخ پنجم آبان ماه فراهم کند ولی فعلا فقط اکران فیلم اصغر فرهادی از فردا قطعی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 696

به "آخرین فروش فیلم ها به روایت آمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین فروش فیلم ها به روایت آمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید