تور اروپا ارزان: آزمایش های موشکی کره شمالی اروپا را به ستوه آورد

به گزارش دنیای ویدئو، سخنگوی اقدام خارجی اتحادیه اروپا از کره شمالی درخواست کرد به آزمایش های موشکی انتها داده و به گفت وگوها درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره بازگردد.

تور اروپا ارزان: آزمایش های موشکی کره شمالی اروپا را به ستوه آورد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در واکنش به آزمایش موشکی تازه کره شمالی، توقف این اقدامات و شروع گفت وگوها درباره عدم توسعه سلاح های اتمی را خواهان شد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، نبیله مسرالی سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا گفت از کره شمالی می خواهد اقدامات بی ثبات نماینده را سرانجام داده و به درخواست ایالات متحده و جمهوری کره (کره جنوبی) برای گفت وگو پاسخ سازنده دهد و اعلام آمادگی کند.

این دیپلمات اروپایی اضافه کرد: این آزمایش های موشکی صلح و امنیت بین المللی و منطقه ای را بر هم زده و با کوشش های بین المللی برای تداوم گفت وگوها درباره فرایند خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره مغایرت دارد.

رسانه های سئول بامداد پنجشنبه از انجام آزمایش موشکی تازه به وسیله کره شمالی این کشور خبر دادند. ارتش کره جنوبی در بیانیه ای بیان کرد که پیونگ یانگ دو ففرایند پرتابه نامشخص را به سمت دریای شرقی شلیک نموده است. این ششمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه جاری است؛ رقمی که به مقدار تمام آزمایش های موشکی این کشور در سال 2021 بود.

کره جنوبی روز سه شنبه نیز اعلام نموده بود که کره شمالی دو موشک کروز به سمت دریای ژاپن پرتاب نموده است. خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، روسای ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در حال تحلیل و آنالیز ویژگی ها و مختصات این موشکها هستند.

پیش از این، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به مقامات این کشور دستور داده بود تا از سرگیری فعالیت های موقتاً تعلیق شده را آنالیز نمایند. پیونگ یانگ از اواخر سال 2017 یک تعلیق خودخواسته برای آزمایش های اتمی و موشک های بالستیک قاره پیما اعمال نموده است.

کره شمالی در شلیک های یک ماه اخیر خود انواع موشک های از جمله بالستیک، راهنمایی شونده، مافوق صوت و موشک های با قابلیت شلیک از داخل قطار را آزمایش نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 858

به "تور اروپا ارزان: آزمایش های موشکی کره شمالی اروپا را به ستوه آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: آزمایش های موشکی کره شمالی اروپا را به ستوه آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید