آشنایی با فواید سیب ترش

به گزارش دنیای ویدئو، سیب ترش یکی از انواع سیب ها می باشد. مصرف روزانه سیب ترش می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را در خانم ها تا 30 درصد کاهش دهد. سیب ترش از متاستاز سرطان کبد نیز جلوگیری می نماید.

آشنایی با فواید سیب ترش
سیب ترش، یکی انواع سیب می باشد که شکوفه دهی آن اواخر زمستان است و در اواسط فصل بهار قابل برداشت است. سیب ترش داری طعمی متفاوت می باشد و خواص درمانی زیادی برای سلامتی، کاهش وزن، فشارخون و ..... دارد.

سیب ترش نارس، به رنگ سبز تیره، طعمی تلخ و در میزان کوچک است. در حالی که طعم سیب ترشی که رسیده باشد ترش مزه یا مخلوطی از ترش و شیرین بوده و رنگ آن سبز روشن است.

در ادامه به خواص سیب ترش برای سلامتی می پردازیم.

رفع حالت استفراغ و دل بهم خوردگیسیب ترش دارای طبع سرد و خشک می باشد؛ به همین علت قابض است و می تواند باعث از بین رفتن حالت استفراغ و دل بهم خوردگی گردد.

تقویت معده و درمان اسهالیکی از خاصیت های سیب ترش، تقویت معده و درمان اسهال می باشد. برای اینکار باید آب سیب ترش را با انار مخلوط کنید و میل نمایید. این نوشیدنی می تواند حالت تهوع را نیز رفع نماید.

پیشگیری از دیابتیکی از خواص سیب ترش برای سلامتی، متعادل کردن قند خون می باشد. به علت این خاصیت، سیب ترش می تواند برای کسانی که به دیابت مبتلا هستند و یا اینکه در معرض خطر ابتلا به آن می باشند، مفید باشد. فیبر موجود در سیب ترش، باعث به تعویق افتادن جذب قند به وسیله رودۀ کوچک می گردد. در نتیجه سبب کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 می گردد.

گزارش منتشر شده در سایت Best Health Magazine نشان می دهد، خانم هایی که هر روز یک عدد سیب میل می کنند، 30 درصد کمتر از بقیه در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

نابودی میکروب دهانطبق پژوهش های علمی انجام گرفته، تعیین شد که 15 دقیقه بعد از خوردن آرام یک عدد سیب ترش حدود 90 درصد از میکروب های دهان نابود می گردد. و بعد از گذشت یک ساعت تمامی ذرات میکروبی که درون دهان وجود دارد، از بین می رود.

درمان بی قراری و راه رفتن در خوابیکی از عواملی که باعث راه رفتن افراد در خواب شبانه می گردد گرمای بالای درون مغز می باشد که موجب بی قراری و در نتیجه راه رفتن در خواب می گردد. سیب ترش به علت داشتن طبع سرد و خشک می تواند باعث پایین آمدن گرمای مغز گردد؛ این امر موجب درمان بی قراری و راه رفتن در خواب می گردد.

درمان سنگ کیسه صفرا و بیماری های صفراوییکی دیگر از خواص سیب ترش، درمان بیماری های صفراوی و سنگ کیسه صفرا می باشد. این کار با قوام آوردن آب سیب ترش بدون اضافه کردن شیرینی، و میل کردن آن انجام می گردد.

دفع کننده غلیان خون و غلبه صفراسیب ترش دارای اسید مالیک می باشد که برای درمان غلبه صفرا، وسواس سودایی و بعلاوه غلیان خون مفید می باشد.

درمان نقرس و بیماری های عصبییکی دیگر از خواص سیب ترش که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت، درمان نقرس و بیماری های عصبی بودن است. 1

کاهش وزناگر قصد این را دارید که وزن کم کنید اما نمی توانید جلوی خوردن خود را بگیرید، سیب ترش می تواند شما را نجات دهد. اندازه فیبر فراوانی که در این میوه وجود دارد یاری می نماید تا فرایند هضم غذای شما طولانی تر گردد. سیب ترش این کار را با آهسته کردن تاثیر فروکتوز (نوعی قند) در بدن شما انجام می دهد. این فرایند نه تنها به شما یاری می نماید که به مدت طولانی احساس سیری کنید و احتیاج به خوردن غذا نداشته باشید، بلکه احتمالا باعث می گردد تا اشتیاق شما برای خوردن غذا های شیرین بسیار کم گردد. علاوه بر این یکی از خواص سیب ترش آب فراوان موجود در آن است که بدون مصرف کالری ها، به شما احساس سیری می دهد. این ویژگی ها سیب سبز یا سیب ترش را تبدیل به یک گزینه عالی برای میان وعده ها می نماید، مخصوصا زمانی که در حال وزن کم کردن با یک رژیم غذایی هستید.

جلوگیری از سرطان و تنگی نفسبا اینکه سیب ترش یک درمان تمام عیار به حساب نمی آید، اما بر اساس چندین مطالعه معتبر عمدتا مصرف سیب می تواند به کاهش رشد سلول های سرطانی یاری شایانی کند. مخصوصا آن دسته از مطالعاتی که متوجه شدند فلاونوئید ها (flavonoids) و مواد فایتو (phytochemicals) در پوست سیب سبز وجود دارند. این دو ماده به طور موثری رشد سلول های سرطانی در سرطان سینه را کاهش می دهند.

بعلاوه مصرف سیب ترش در رژیم غذاییتان ممکن است از ابتلا به تنگی نفس جلوگیری کند. بسیاری از مطالعات در خصوص خواص سیب ترش نشان داده اند افرادی که در روز 2 عدد سیب ترش مصرف می کنند، احتمال کمی دارد که به تنگی نفس مبتلا شوند. علت این ویژگی می تواند ویتامین سی موجود در سیب ترش باشد. کمبود این ویتامین در بدن می تواند خطر ابتلا به آسم را افزایش دهد.2

کاهش فشار خونطبق گزارش محققان دانشگاه میشیگان خوردن سیب می تواند باعث کاهش فشار خون ، استرس اکسیداتیو و سطح کلسترول خون گردد . این محققان اول موش را چاق کردند و بعد به نصف آنها آسیب دادند . نتیجه بدست آمده نشان داد که موش هایی که سیب مصرف نموده بودند ریسک ابتلا به بیماری های قلبی در آن ها کاهش یافته و سطح عمومی سلامتی بالاتری داشتند .

ارتقای سلامت قلباندازه پتاسیم موجود در سیب ترش نسبت به انواع دیگر سیب ها بیشتر می باشد . پتاسیم یک عنصر الکترولیتی می باشد که می تواند باعث متعادل نگه داشتن مایعات درون و اطراف سلول گردد . این تعادل برای جریان الکتریکی داخل بدن که موجب تپیدن قلب است حیاتی می باشد . به همین دلیل می توان گفت خوردن سیب ترش می تواند برای ارتقای سلامت قلب مفید باشد .

نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه و منظم سیب می تواند باعث کاهش سختی سرخرگها گردد .

تقویت حافظه و کاهش اختلالات اعصابیکی از ترکیبات عالی سیب ترش کوئرستین بوده که یک آنتی اکسیدان قدرتمند است تاثیر بیشتری نسبت به ویتامین سی در برابر رادیکال های آزاد دارد . طبق پژوهشی که نتایج آن در مجله journal of Agriculture and food chemistry منتشر یافت تعیین شد که کوئرستین موجود در سیب ترش می تواند حفاظت اعصاب در برابر استرس اکسیداتیو که عامل اصلی بروز اغلب بیماری هاست گردد .

می توان گفت احتمالاً این ترکیب عالی می تواند باعث کاهش اختلال اعصاب مانند آلزایمر و پارکینسون گردد .

سرشار از آنتی اکسیدانسیب ترش سرشار از فلاونوئیدها بخصوص سیانیدین و اپی کاتچین می باشد . فلاونوئیدها و ویتامین c جزو آنتی اکسیدان های قدرت مند هستند که می توانند بدن را در برابر آسیب های مضر رادیکال های آزاد محافظت کنند . به همین علت باعث کاهش ریسک ابتلا بیماری های قلبی ، سرطان ، دیابت و …

می شوند.3

پی نوشت:

1.www.salamdonya.com

2.www.damnooshan.com

3.www.goldnahal.ir

منبع: راسخون
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 698

به "آشنایی با فواید سیب ترش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فواید سیب ترش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید