آمریکا 89 شرکت مرتبط با ارتش چین را تحریم می نماید

به گزارش دنیای ویدئو، دولت ترامپ در آستانه اعلام نام 89 شرکت چینی است که با ارتش این کشور ارتباط و همکاری دارند.

آمریکا 89 شرکت مرتبط با ارتش چین را تحریم می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، پیش نویس تهیه شده توسط دولت ترامپ که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده است نشان می دهد کاخ سفید در آستانه اعلام نام 89 شرکت چینی فعال در زمینه هوا و فضا و سایر بخش هاست که با ارتش این کشور ارتباط و همکاری دارند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، دولت ترامپ میخواهد این شرکت های چینی را از خرید کالاها و فناوری های آمریکایی محروم کند و محدودیت های شدیدی را علیه این شرکت ها اعمال خواهد نمود.

این فهرست در صورت انتشار موجب تشدید تنش های تجاری بین پکن و واشنگتن خواهد شد و به شرکت های آمریکایی که تجهیزات و قطعات هواپیما به چین می فروشند، زیان وارد خواهد نمود.

وزارت بازرگانی آمریکا و وزارت خارجه چین حاضر به ارائه شرح در این باره نشده اند.

شرکت هواپیمایی تجاری چین موسوم به کوماک که میخواهد به رقیب جدی بوئینگ و ایرباس تبدیل گردد در این فهرست دولت ترامپ گنجانده شده است. شرکت صنایع هواپیمایی چین موسوم به آویک و 10 شرکت مربوط به آن نیز در فهرست تحریم های آمریکا هستند.

دولت ترامپ طی ماه های اخیر فشارها علیه چین را تشدید نموده است. ترامپ 10 روز قبل با صدور یک فرمان اجرایی، سرمایه گذاری آمریکایی ها در شرکتهای چینی را که تحت مالکیت ارتش این کشور قرار دارند، ممنوع نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 168

به "آمریکا 89 شرکت مرتبط با ارتش چین را تحریم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 89 شرکت مرتبط با ارتش چین را تحریم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید