ترامپ خرید تجهیزات و سیستم های پهپاد از روسیه، چین و ایران را ممنوع نمود

به گزارش دنیای ویدئو، رئیس جمهور ایالات متحده دوشنبه یک فرمان اجرایی را امضا کرد که بر اساس آن خرید سیستم های هواپیماهای بدون سرنشین از کشورهای رقیب که شامل روسیه، چین، ایران و کره شمالی می گردد را ممنوع اعلام نموده است.

ترامپ خرید تجهیزات و سیستم های پهپاد از روسیه، چین و ایران را ممنوع نمود

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی به نهادهای نظارتی این کشور دستور داده است تا خطرات امنیتی مربوط به پهپادهای ساخت چین که در ناوگان دولت آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد را آنالیز نمایند و حذف آنها را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، ترامپ به همه نهادهای آمریکایی دستور داده است تا خطرات امنیتی علیه ناوگان پهپادی دولت از سوی شرکت های چینی یا سایر کشورهای متخاصم و دشمن از جمله روسیه، ایران و کره شمالی را مورد آنالیز و ارزیابی دقیق قرار دهند.

ماه گذشته وزارت بازرگانی آمریکا نام شرکت SZ DJI Technology چین بزرگترین تولیدنماینده پهپاد دنیا را به فهرست سیاه مالی دولت ایالات متحده افزوده است.

در ژانویه 2020 میلادی نیز وزارت کشور آمریکا حدود 800 فروند پهپاد چینی خود را زمین گیر کرد ولی همچنان اجازه استفاده از آنها در شرایط ضروری را می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 271

به "ترامپ خرید تجهیزات و سیستم های پهپاد از روسیه، چین و ایران را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ خرید تجهیزات و سیستم های پهپاد از روسیه، چین و ایران را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید