تور ایتالیا ارزان: ارزش غذایی پاستای ایتالیایی

به گزارش دنیای ویدئو، ایتالیایی ها به خوردن انواع و اقسام پاستا با سس های متنوع معروف اند اما نمی دانم چرا ما ایرانی ها، هر وقت می خواهیم ماکارونی بخوریم، انتظار داریم همان مدل همیشگی را، همانی که حتی مادر مادربزرگ مان هم بلد بوده، بر سر میز غذا ببینیم! گاهی کمی تنوع بد نیست....

تور ایتالیا ارزان: ارزش غذایی پاستای ایتالیایی

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

ارزش غذایی پاستای ایتالیایی

ایتالیایی ها به خوردن انواع و اقسام پاستا با سس های متنوع معروف اند اما نمی دانم چرا ما ایرانی ها، هر وقت می خواهیم ماکارونی بخوریم، انتظار داریم همان مدل همیشگی را، همانی که حتی مادر مادربزرگ مان هم بلد بوده، بر سر میز غذا ببینیم! گاهی کمی تنوع بد نیست....

موضوع این مقاله، ماکارونی یا همان پاستای ایتالیایی با سس مخصوصی است که امیدواریم موردپسند شما قرار بگیرد. پایه اصلی این غذا کربوهیدرات، پروتئین و انواع سبزی است و تفاوت اصلی آن با خوراک ماکارونی همیشگی ما، آن است که نباید ماکارونی را دم کنیم. به همین منظور، برای پخت کامل، ماکارونی باید مدت زمان بیشتری، در آب بجوشد البته به شرطی که حرارت آن قدر زیاد نباشد که ماکارونی له و نرم گردد.

اکنون که بحث تنوع بیشتر به میان آمده، شاید بد نباشد که از انواع و اشکال متفاوت پاستا، برای تهیه این غذا بهره ببرید. توصیه می گردد که در هنگام خرید ماکارونی، محصولی را انتخاب کنید که غنی شده باشد. مصرف ماکارونی غنی شده، به خصوص انواعی که با آهن و اسیدفولیک غنی شده اند، موجب کاهش مقدار فقر آهن خون شده و سلامتی بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. بعضی افراد به بهانه چاق نمایندگی ماکارونی، از مصرف آن پرهیز می نمایند. یادمان باشد که مصرف متعادل هر نوع ماده غذایی نه تنها چاق نماینده نیست بلکه نیازهای غذایی بدن را برآورده خواهد نمود. و اما مواد لازم برای غذای این هفته:

پیاز

در انواع متفاوت سفید، قرمز، تند و شیرین وجود دارد و دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین B و A و C، املاح فسفات، نیترات، کلسیم، پتاسیم، ید و ترکیبات گوگردی است. مصرف پیاز در کنار مواد نشاسته ای، موجب هضم راحت تر این مواد در بدن می گردد. خوشبختانه، پیاز پخته به هیچ اسم موجب بوی نامطبوع در دهان نخواهد شد، پس در مصرف پیاز پخته صرفه جویی نکنید!

گوجه فرنگی

حاوی ترکیب غذایی شامل پروتئین، قند، چربی کم، کلسیم، فسفر، آهن، نیاسین، ویتامین A ، B1 و B2 و C است. طعم دهنده مناسبی است که موجب بهبود طعم و رنگ غذا می گردد. خوردن گوجه فرنگی خام پیش از غذا، سبب افزایش اشتها و مصرف آن بعد از غذا منجر به هضم بهتر مواد نشاسته ای می گردد. بعلاوه استفاده از ماسک گوجه فرنگی موجب لطیف شدن پوست، از بین رفتن لکه های سیاه پوستی و هم کاهش جوش های صورت می گردد. گوجه فرنگی میوه لطیفی است که در اثر نگهداری نامناسب در یخچال، کپک زده یا له و خراب می گردد. پس از خریدن گوجه فرنگی، باید آن را با مواد ضدعفونی نماینده یا ریکا به مدت 5 تا 10 دقیقه، ضدعفونی و سپس آب کشی کرد. پیش از قرار دادن گوجه فرنگی در یخچال، باید آن را از طریق دستمال تمیز پارچه ای خشک کرد. هرگز گوجه فرنگی را با کیسه در یخچال قرار ندهید زیرا تعرق گوجه، داخل کیسه، موجب ایجاد کپک خواهد شد.

کدوی سبز

میوه یک گیاه علفی است که ظاهر و مقدار ای شبیه خیار داشته و به صورت خام و پخته مصرف می گردد. کدو حاوی مقادیر کمی پروتئین، قند و بعلاوه کلسیم، آهن و ویتامین A، 1B، 2B و نیاسین است. گفته می گردد، افرادی که به چربی خون و تری گلیسیرید بالا مبتلا هستند، همراه با وعده های غذایی خود، از کدوی خام استفاده نمایند. اگر طعم کدوی خام مورد علاقه شما نیست، می توانید آن را همراه با کمی خیار، رنده نموده در ماست ریخته و میل کنید زیرا طعم غالب خیار، مانع از احساس طعم کدو در دهان می گردد. بعلاوه اغلب در رژیم های غذایی لاغری، مصرف روزانه کدو توصیه می گردد. احتمالا یکی از دلایل آن، تضاد کدو با چربی خون است. کدو، سبزی پرحجمی است که عاری از چربی بوده و علاوه بر آن دارای فیبر و مواد مغذی مفیدی می باشد. در طب سنتی،کدوی پخته را به اسم دارویی ملین، ادرارآور و تسکین دهنده درد و التهاب می شناسند. خوردن کدوی پخته، در کنار گوشت و حبوبات، به هضم آنها یاری نموده و هم طعم غالبی به غذا می دهد. هنگام مصرف کدو، لازم نیست پوست آن را جدا کنیم اما، نکته مهم آن است که پیش از مصرف، کدو را به خوبی شسته و ضدعفونی نماییم.

فلفل سبز یا فلفل دلمه ای

طعم خاص فلفل دلمه ای، بهبوددهنده طعم کدوی پخته خواهد بود و حتی می توان کمی از دانه های سفید داخل فلفل دلمه ای را همراه با ادویه به غذا افزود. برای تنوع رنگ غذا هم می توان از انواع قرمز، زرد، نارنجی و یا سبز آن، به صورت جدا یا مخلوط، در سس ماکارونی استفاده کرد. فلفل دلمه ای حاوی کلسیم، آهن، ویتامین A،B و C است. مصرف بیش از حد فلفل دلمه ای، موجب ایجاد طعم تلخ در غذا می گردد.

لیموترش

سرشار از ویتامین C، B و املاح معدنی بوده و مصرف آن در غذا عطر و طعم دلپذیری ایجاد خواهد نمود. با مصرف مداوم لیموترش، به تدریج خون تصفیه شده و چربی راحت تر هضم خواهد شد. بعلاوه، لیموترش موجب بهبود جوش های صورت و هم چروک های ریز کنار چشم می گردد.

روغن زیتون

روغن زیتون علاوه بر آنکه دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب غیراشباع است، حاوی کلسیم، چربی، مواد قندی، پروتئین، ویتامین A E و آهن است. روغن زیتون دارای خواص ضدسرطانی و دارویی فراوانی است و در طب سنتی کاربرد فراوان دارد. مصرف روغن زیتون به بهبود یبوست و هم پایین آمدن فشارخون منجر می گردد. امروزه از روغن زیتون در تهیه انواع سس های سالاد استفاده می گردد. برای جلوگیری از ریزش موی سر و سفید شدن آن، توصیه می گردد که روغن زیتون را به ریشه موها مالیده و ماساژ دهید. قطع کامل استفاده از روغن های جامد و جایگزین کردن روغن های مایع به ویژه روغن زیتون ضامن سلامت و عمر طولانی است.

ارزش غذایی

ارزش غذایی یک وعده ماکارونی (حدود 250 گرم): 25 گرم پروتئین، 9 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات، 320 کیلوکالری انرژی است.

نگهداری

خوراک پاستا را می توان هم به صورت سرد و هم گرم میل کرد اما در صورتی که به جای مانده غذا را در یخچال نگهداری می کنید، پیش از مصرف دوباره، حتما آن را به خوبی حرارت دهید تا هرگونه عوامل بیماری زای احتمالی از طریق حرارت از بین برود.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 628

به "تور ایتالیا ارزان: ارزش غذایی پاستای ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: ارزش غذایی پاستای ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید