افتتاح 7 واحد صنعتی کشاورزی و گردشگری در منطقه آزاد ارس

به گزارش دنیای ویدئو، هفت واحد صنعتی کشاورزی و گردشگری با اعتبار هزینه شده و سرمایه در گردش سالانه 6512 میلیارد ریال و اشتغالزایی 230 نفر با حضور مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

افتتاح 7 واحد صنعتی کشاورزی و گردشگری در منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرنگار از ،در بخش صنایع سنگین و پتروشیمی افتتاح پالایشگاه بهین تقطیر ارس در فاز اول با سرمایه در گردش یک هزار و 379 میلیارد و 610 میلیون ریال و سرمایه گذاری 340 میلیارد ریال، ظرفیت تولید سالانه 200 هزار تن انواع فراورده های نفتی مانند بنزین و گازوئیل که برای 50 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کرده و سالانه 90 هزار تن قیر بر پایه نفتی تولید می کند.

در بخش صنایع چوبی، افتتاح کارخانه آسیاپاندا چوب ارس تولید کننده تخته چندلایه با روشک فنولیت با حدود 1.5 میلون دلار سرمایه گذاری و ظرفیت تولید سالانه 315 هزار مترمربع و اشتغالزایی 50 نفر که توسط سرمایه گذار چینی اجرا شده است.

در حوزه کشاورزی واحد کشت و صنعت مروارید ارس با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریالی و ظرفیت تولید سالانه 250 تن محصولات گلخانه ای و میزان اشتغالزایی 9 نفر، واحد گلخانه ای ساقه زرین ارس با 23 میلیارد ریال هزینه و تولید سالانه 250 تن گوجه فرنگی و ایجاد شغل برای 14 نفر افتتاح شد.

در حوزه صنایع پوشاک، شرکت نگاران ترک دوخت ارس با اشتغالزایی برای 80 نفر و یک میلیون دلار سرمایه ثابت، سه هزار و 364 میلیارد ریال سرمایه در گردش و تولید سالانه بیش از دو میلیون و پانصد هزار عدد انواع پوشاک زنانه و مردانه و همچنین شرکت پاشادوخت ارس با 100 میلیارد ریال سرمایه ثابت و بیش از یک هزار و 162 میلیارد ریال سرمایه در گردش و میزان اشتغالزایی 50 نفری در منطقه آزاد ارس افتتاح شد.

هفتمین طرحی که با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد ارس افتتاح شد، موزه حمام تاریخی جلفا (بانک موزه کورا ارس) بود که با سرمایه گذاری 12 میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد ارس جهت بازسازی و بازسازی این بنای تاریخی دوران قاجار و دو میلیارد ریالی بخش خصوصی افتتاح شد.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، 310 پروژه در حوزه های تجاری، صنعتی، کشاورزی و گردشگری تاسال 1400 در دستور کار مناطق آزاد واقع شده است که با بهره برداری در مناطق آزاد کشور موجب اشتغالزایی برای بیش از 93 هزار نفر خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 6

به "افتتاح 7 واحد صنعتی کشاورزی و گردشگری در منطقه آزاد ارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 7 واحد صنعتی کشاورزی و گردشگری در منطقه آزاد ارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید