اون با دست پُر در انتظار برنده انتخابات آمریکا است

به گزارش دنیای ویدئو، ایسنا نوشت: کیم جونگ اون به لطف زرادخانه قدرتمند و همه کاره تسلیحاتی خود نسبت به آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ، حال مجهز به اهرم فشار بیشتری در دیپلماسی هسته ای، منتظر برنده انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده ایالات متحده است.

اون با دست پُر در انتظار برنده انتخابات آمریکا است

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام ها و تحلیلگران سئول معتقدند، زمانی که دونالد ترامپ به خود می بالید که جلوی وقوع جنگی را گرفته و از تبادل نامه های زیبا با کیم جونگ اون کره شمالی سخن می گفت، این رئیس جمهوری آمریکا حتی یک تعهد چشمگیر از کره شمالی برای جمع آوری برنامه تسلیحاتی آن دریافت نکرد.

این مقام ها می گویند، از دیدگاه کیم جونگ اون، جو بایدن دموکرات یک شریک مذاکره کننده چالش برانگیزتر است که احتمالا نگارش نامه را به دیدار حضوری با او ترجیح دهد و بخشی از آن بابت رویه بی سابقه ای است که ترامپ ایجاد کرد.

پیونگ یانگ در سال 2017 یک سری آزمایش های بی سابقه تسلیحاتی انجام داد و خودش را یک قدرت هسته ای دانست. این اقدامات پس از آن انجام شد که پیونگ یانگ بزرگترین انفجار هسته ای را ترتیب داد و دوربردترین موشک بالستیک قاره پیما را پرتاب کرد.

پس از ماه ها تشدید تحریم ها و تهدیدات تجاری، ترامپ اولین رئیس جمهوری آمریکا شد که در سال 2018 در نشست سنگاپور با رهبر کره شمالی دیداری انجام داد.

یک مقام مطلع کره جنوبی گفت: کیم جونگ اون کاری را انجام داده که برای ماندن در قدرت ضروری است و تسلیحات هسته ای، قدرتمندترین ابزار برای بقا هستند.

از دید این مقام، اینکه بایدن برگزاری نشست با کیم را بعید ندانسته است، اثر ترامپ توصیف کرد؛ حتی با اینکه این نامزد دموکرات ها رهبر کره شمالی را ارازل و اوباش خوانده و گفته که نشست در صورتی ممکن است که پیونگ یانگ از قابلیت هسته ای خود دست بکشد.

یک مقام دیگر کره جنوبی هم گفت: هر شخصی که پیروز انتخابات سوم نوامبر باشد، باید تعیین کند که چگونه تحت نقشه راه مورد توافق که خاتمه برنامه های تسلیحاتی را پیش بینی می کرد، باید به خلع سلاح هسته ای کامل رسید.

کارشناسان می گویند، در حالی که کره شمالی عمدتا به مهلت زمانی بر سر آزمایش های هسته ای و موشک های دوربرد پایبند بود، این کشور به توسعه موشک های جدید و همچنین موتورهایی که قابلیت نصب روی موشک های دوربرد و پرتابه های سیار جدید را دارند، ادامه داد و ذخایر هسته ای در سطح تسلیحاتی را تقویت کرد.

در حالی که توانمندی نظامی بزرگتر ایالات متحدده قادر است تا به سرعت خسارتی سنگین به کره شمالی وارد شود، پیونگ یانگ اکنون با موشک های هسته ای خود که قادر هستند سرزمین اصلی آمریکا را هدف بگیرند، یک تهدید به شمار می رود.

ارزیابی کارشناسان از پرتابه های راکتی چندگانه جدید کره شمالی و موشک های سطح به سطح هم آنها را در هر نوع درگیری در این شبه جزیره به شدت اثرگذار رتبه بندی می کنند.

رژه نظامی اخیر کره شمالی هم نشان می دهد تسلیحات استراتژیک آن تا چه حدی تقویت شدند. به گفته لی سو-سئوک، از کارشناسان موسسه استراتژی امنیت ملی، هدف کیم جونگ اون از این نمایش، این بود که نشان دهد می تواند از همان جایی که مذاکرات با ترامپ تمام شد، به میز مذاکره برشود یا اینکه آزمایش تسلیحات پیشرفته خودش را دوباره آغاز کند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 109

به "اون با دست پُر در انتظار برنده انتخابات آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اون با دست پُر در انتظار برنده انتخابات آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید