تور فرانسه ارزان: بندر قدیمی مارسی در کشور فرانسه

به گزارش دنیای ویدئو، بندر قدیمی مارسی | The Old Port Of Marseille

بندر قدیمی مارسی یکی از زیباترین منطقه ها دومین شهر بزرگ کشور فرانسه است. این منطقه از روزگاران بسیار قدیم تا قرون وسطی (حدود 2000 سال) مرکز اصلی فعالیت های شهر بوده است. امروزه نیز با گذشت تمام این سال ها از اهمیت آن کاسته نشده و به شلوغی روزهای گذشته است. هنوز هم گردشگران و مردم محلی برای گشت زدن آن را انتخاب می نمایند و از زمانی که در بندر صرف می نمایند لذت می برند. با خبرنگاران همراه باشید تا درباره این بندر قدیمی و فعالیت هایی که در آن صورت میگیرد بیشتر بدانیم.

تور فرانسه ارزان: بندر قدیمی مارسی در کشور فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

مردم شهر

بندر قدیمی مارسی قرن ها قلب تپنده شهر بوده است. زمانی که تجارت دریایی مهم ترین منبع عایدی مردم شهر بود بندر قدیمی مرکز فعالیت های دریایی بود. هنوز هم اگر به بندر بروید آن را پر از قایق های قدیمی و تازه خواهید دید و با قدم زدن در طول ساحل آن ها را تحسین خواهید کرد. قدم زدن در پیاده روی ساحلی آن نیز حال و هوای مختص خود را دارد چرا که سراسر آن پر از کافه ها و رستوران هایی است که جایگاه هایشان درون پیاده رو قرار گرفته است. می توانید دمی در آن ها استراحت کنید و جریان سریع زندگی که از کنارتان عبور می نماید را نگاه کنید.

بازار ماهی فروشان

هر روز صبح زود، فروشندگان بازار ماهی فروشان Quai des Belges که روزانه ماهی تازه برای فروش می آورد مغازه های خود را باز می نمایند و آماده روزی پر عایدی می شوند. این قسمت از بندر قدیمی مارسی همواره قسمتی از زندگی و روح شهر بوده است. جایی که در آن گردشگران با محلی ها همراه می شوند. ساکنین شهر برای خرید غذایی که دریا برایشان تامین می نماید به این جا می آیند. ماهی ها در ساعات اولیه صبح از دریا گرفته می شوند و هر روز تازه به فروش می رسند. اگر اهل غذاهای دریایی هستید حتما به این بازار سری بزنید.

فانوس دریایی سنت ماری (Phare de Sainte Marie)

فانوس سنت ماری سال 1855 میلادی در شمالی ترین نقطه بندر مارسی ساخته شد. برجک استوانه ای قابل ملاحظه ای با ارتفاع 60 فوت است و از بالا تا پایین آن با سنگ آهک سفید درخشان پوشیده شده است. از سال 1922 فانوس برق کشی شد. امروزه دیگر از آن برای روشنایی استفاده نمی شود و تنها به محلی تبدیل شده که گردشگران بتوانند عکس های زیبایی با منظره سنگ های سفید فانوس و پس ضمینه آبی بیکران دریایی مدیترانه و آسمان آبی تهی از ابر داشته باشند.

قایق موتوری

قایق موتوری های کوچک و زیبا هر روز چند بار از مرکز شهر مارسی حرکت می نمایند و از یک سمت بندر قدیمی به سمت دیگر آن می فرایند. قایق ها که در گذشته ای نه چندان دور با بخار کار می کردند امروزه با سیستم خورشیدی و همساز طبیعت جایگزین شده اند بنابر این بدون این که دغدغه داشته باشید می توانید در میان امواج برانید.

غذهای لذیذ

فرانسه در سراسر دنیا با غذاهای لذیذ و خوشمزه اش معروفیت دارد. غذاهایی که در بندر قدیمی مارسی سرو می شوند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. کافه ها و رستوران های با کیفیت در طول لبه بندر ساخته شده اند و بیشتر آن ها جایگاه های نشستن در فضای باز را دارند. بنابر این می توانید در حین صرف یک غذای خوشمزه از آفتاب گرم جنوب فرانسه نیز بهره مند شوید. عالی ترین و با کیفیت ترین رستوران های این محدوده رستوران های دریایی هستند.

موزه مارسی قدیم

موزه مارسی قدیم که خود فرانسوی ها آن را (musée du vieux Marseille) می نامند تنها چند خیابان با خود بندر فاصله دارد. در خانه ای قدیمی (Maison Diamantée) تاسیس شده که ساخت آن به قرن 16 میلادی باز می شود. با توجه به محلی که موزه در آن قرار گرفته مجموعه ای غنی از تاریخ ماهیگیری و سنت های آن در موزه یافت می شود. بعلاوه در پشت بام بالای موزه یک کافه قرار گرفته است که با منظره زیبا می توان لحظات آرامش بخشی را در آن سپری کرد.

کلیسای کاتولیگ Saint-Ferréol les Augustins

این کلیسای کاتولیگ رومی در انتهای بخش شرقی بندر قدیمی مارسی قرار گرفته است. تاریخ ساخت آن به قرن 12 میلادی و دوران سلطنت پادشاه Templar باز می شود. ساختمان با سبک ایتالیایی و برج ناقوس با نماد ناباروک بعدها به آن اضافه شد.

قایق سواری به سمت Château dIf

اگرچه نمی توان Château dIf را قسمتی از بندر قدیمی مارسی به حساب آورد اما هیچ بازدیدی از بندر قدیمی مارسی بدون تماشا آن کامل نخواهد بود. جزیره تا قرن 16 میلادی کاملا خالی از سکنه و بکر بود تا این که François به موقعیت استراتژیکی آن پی برد و برنامه هایی برای احداث قلعه در جزیره ریخته شد. امروز با یک قایق سواری 20 دقیقه ای می توانید خود را به جزیره ای برسانید که الکساندار دوما با نوشتن داستان کنت مونت کریستو موجب معروفیت آن شد.

صومعه سنت ویکتور

این کلیسای کاتولیک رومی در قرن 15 میلادی به وسیله یک راهب مسیحی به نام Jean Cassien ساخته شد. تخمین زده می شود که یکی از اولین بناهای مذهبی در کشور فرانسه باشد. در ساخت کلیسا جزئیات باستان شناسی و معماری بسیار جالبی دیده می شود. اما مهم ترین جاذبه آن منظرهی از بندر زیر پایتان است که هنگام ایستادن بر بالای برج ها می توانید ببینید.

تماشای غروب آفتاب

برای بودن در بندر قدیمی مارسی هیچ زمانی بهتر از هنگام غروب خورشید نیست. در فضای باز یکی از کافه ها و یا رستوران های بندر بنشینید و با آرامش کامل به تماشای آخرین پرتوهای خورشید نگاه کنید که آرام آرام در حال غروب کردن است. انگر آنقدر خوش شانس باشید که بتوانید به مارسی بیایید و بتوانید در هنگام غروب سوار قایق موتوری بشوید لحظه ای دریغ نکنید. منظره ای که هنگام سواری از بندر، دریا و شهر مارسی خواهید دید هرگز فراموشتان نخواهد شد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 896

به "تور فرانسه ارزان: بندر قدیمی مارسی در کشور فرانسه" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور فرانسه ارزان: بندر قدیمی مارسی در کشور فرانسه" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: بندر قدیمی مارسی در کشور فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید