تاکید نمایندگان مازندران بر حل مسائل آب و برق مناطق محروم استان

به گزارش دنیای ویدئو، خبرنگاران/مازندران راهکارهای برون رفت از مسائل صنعت آب و برق مازندران در جلسه مشترک مجمع نمایندگان با شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان آنالیز شد.

تاکید نمایندگان مازندران بر حل مسائل آب و برق مناطق محروم استان

در این جلسه که در محل آب منطقه ای مازندران برگزار گردید، ابتدا هریک از مدیران صنعت آب و برق ضمن ارائه برنامه های خود به تشریح چالش های پیش رو و راهکارهای برون رفت از مسائل پرداخته و استفاده از ظرفیت مجمع را فرصت اساسی برای برطرف چالش های توسعه دستگاه های متبوع دانستند.

مدیران استانی وزارت نیرو در مازندران مطالبه گری نمایندگان در سطح ملی را رافع بسیاری از مسائل سازمانهای خدمات رسان همچون آب و برق عنوان کردند.

مدیران صنعت آب و برق استان افزودند: سخت ترین دوره مدیریت در صنعت آب و برق دوره پیک مصرف است ، استان مازندران به توجه به شرایط خاص جغرافیایی بخصوص جاذبه های جهانگردی ،در این بخش مسائل اساسی دارد چراکه پیک مصرف فقط به دوره گرما در بخش آب و برق اختصاص ندارد بلکه در هر تعطیلات ما شاهد میلیون ها نفر مسافر و جهانگرد در این استان هستیم پیوستگی خدمات آب و برق در استان، علی رغم ناکافی بودن بخش آب و کشاورزی نشانه کوشش موثر و موفقیت این دستگاه های خدمات رسان در استان است.

در ادامه هریک از نمایندگان ضمن بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود در مورد مباحث مطرح شده کوشش برای جبران عقب ماندگی تاریخی و توسعه زیرساخت بخش آب متناسب با جمعیت ثابت و جهانگرد را از اولویت های مجلس یازدهم برشمردند .

اعصای مجمع نمایندگان همچنین با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مناطق محروم و غیر برخوردار از نعمت آب و برق ، خواهان برنانه ریزی وزارت نیرو برای برطرف مسائل مناطق محروم شدند.

در این جلسه در مورد افزایش اعتبار ردیف طرح ها در زمان تدوین لایحه ،تقویت اعتبارات آبرسانی روستایی از محل صندوق توسعه ملی ، پادار کردن و ایجاد ردیف استفاده از صندوق توسعه ملی برای برطرف تنش های آبی شهرها ، استفاده از ظرفیت قانون بودجه از جمله اعتبارات فایناس ، بانک های توسعه ای ، تهاتر نفت و مدیریت بحران ، بهره گیری از عوارض برق برای توسعه خدمات رسانی روستایی بویژه مناطق دور دست، استفاده از بخشی از درآمد صادرات برق برای جبران کمبود نقدینگی در این حوزه ، حل مسائل برقرسانی به چاههای کشاورزی ، اخذ مجوز ماده 23 برای بعضی از سدها و تاسیسات فاضلاب در استان و حل مسائل زیان انباشته بعضی از شرکت ها بحث و گفتگو و مقرر شد پیگیری های مشترکی از سوی نمایندگان استان و دستگاه های اجرایی ذیربط صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 56

به "تاکید نمایندگان مازندران بر حل مسائل آب و برق مناطق محروم استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید نمایندگان مازندران بر حل مسائل آب و برق مناطق محروم استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید