تحقق یک راه چاره سیاسی برای برون رفت از بحران لیبی لازم است

به گزارش دنیای ویدئو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، دفتر ریاست جمهور تونس بیانیه ای را در مورد یک نشست سیاسی در این کشور که با موضوع بحران لیبی برگزار گردید، منتشر کرد. این دفتر در بیانیه خود آورده است که کنفرانس گفتگوی سیاسی لیبی با موفقیت برگزار گردید.

تحقق یک راه چاره سیاسی برای برون رفت از بحران لیبی لازم است

بر اساس این گزارش، دفتر ریاست جمهوری تونس در بیانیه خود بر لزوم تحقق یک راه چاره سیاسی برای برون رفت از بحران لیبی تأکید و اظهار داشت: امروز دیگر کسی شک ندارد که بحران لیبی تنها به وسیله راه چاره سیاسی قابل حل و فصل است و نه راه چاره نظامی.

پیشتر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد جدیدترین مواضع خود در مورد تحولات لیبی را اعلام نموده بود. وی در همین ارتباط، خواهان حمایت جامعه جهانی از مذاکرات و گفتگوهای سیاسی برای برون رفت از بحران لیبی شد.

گوترش یادآور شد: من معتقدم که یک راه چاره میانه تنها راه چارهی است که می تواند زمینه برای تحقق وحدت ملی در لیبی را فراهم آورد. وی اظهار داشت که امروز جامعه جهانی با تصمیم خود می تواند سرنوشت مثبتی را برای ملت لیبی رقم بزند.

این مواضع دبیرکل سازمان ملل متحد در حالی است که قیس سعید رئیس جمهور تونس بعضی کوشش ها برای تجزیه لیبی را به شدت محکوم نموده است. وی گفته است: از دیدگاه ما تجزیه لیبی کاملاً مردود است و خطری برای تمام منطقه به شمار می رود.

سعید تأکید نموده است: متأسفانه هنوز هم طرف هایی وجود دارند که روی طرح تجزیه لیبی کار می نمایند و کوشش دارند تا از این رهگذر به اهداف و مقاصد خود دست پیدا نمایند. تنها راه چاره برون رفت از بحران کنونی لیبی راه چاره سیاسی است و ما معتقدیم که این بحران، راه چاره نظامی ندارد. با این حال، بعضی ترجیح می دهند بر راه چاره نظامی اصرار ورزند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 158

به "تحقق یک راه چاره سیاسی برای برون رفت از بحران لیبی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق یک راه چاره سیاسی برای برون رفت از بحران لیبی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید