تمرین توجه آگاهی در قالب بازی هایی مجذوب کننده

به گزارش دنیای ویدئو، حبیب امانی مترجم کتاب بازی های مطلعانه برای بچه ها با عنوان فرعی 50 فعالیت مجذوب نماینده و سرگرم نماینده برای بودن در لحظه حال، پرورش تفکر و درک هیجانات در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: موضوع کتاب تمرین توجه مطلعی در قالب بازی هایی مجذوب نماینده و سرگرم نماینده به بچه ها است. توجه مطلعی یعنی توانایی تمرین کردن برای حفظ مطلعی در لحظه حال است که به وسیله توجه کردن به افکار، احساسات و حواس بدنی صورت می گیرد و این توجه کردن هدفمند و بدون قضاوت است. بچه ها با انجام دادن این بازی ها ضمن سرگرم شدن یاد می گیرند که چگونه با حواس پنج گانه خود ارتباط برقرار نمایند؛ هیجاناتشان را درک نموده و به آنها توجه نمایند و با بدن خود ارتباط برقرار نمایند تا بیشتر در لحظه باشند و در یک کلام توجه مطلع شوند؛ زیرا بچه ها توجه مطلع، دامنه توجه شان بیشتر است؛ هیجاناتشان را بهتر تنظیم می نمایند و نسبت به هیجانات دیگران نیز مطلعی دارند و بهتر می توانند مهارت های ارتباطی مناسب را به کار گیرند.

تمرین توجه آگاهی در قالب بازی هایی مجذوب کننده

او ادامه داد: این بازی ها برای بچه ها چهار تا هشت ساله طراحی شده است؛ هرچند بزرگ تر ها هم می توانند همراه با بچه ها این بازی ها را انجام دهند. بعلاوه این کتاب می تواند برای مربیان مهد و پیش دبستانی، آموزگاران دوره اول مقطع ابتدایی و درمانگران حوزه کودک سودمند باشد. متن کتاب به زبانی ساده نوشته شده تا برای عموم قابل استفاده باشد؛ مترجمان نیز کوشش کردند که این سادگی و شیوایی را در ترجمه حفظ نمایند. خوشبختانه درمانگرانی که این کتاب را مطالعه نموده اند؛ ضمن اظهار سودمندی، استفاده از آن را برای بچه ها، درمانگران حوزه کودک و بازی درمانگران پیشنهاد داده اند.

به گفته امانی، دانش این کتاب قابلیت عمومی سازی دارد؛ زیرا بازی کردن یکی از مهم ترین جنبه های زندگی بچه ها است. بچه ها در بازی نه تنها سرگرم می شوند و لحظات شادی را سپری می نمایند؛ بلکه رشد و پرورش هم می یابند. گفتنی است که در این کتاب هدف از انجام دادن هر بازی، وسایل مورد احتیاج و مدت زمان آن بیان شده است. به طور کلی مدت زمان مورد احتیاج برای انجام دادن بسیاری از بازی ها حدود ده دقیقه است که این زمان کم تمرین جادوی توجه آگاهی را در هر زمان و هر مکانی آسان می نماید.

او اضافه نمود: همان گونه که کبت-­زین که از پیشگامان رویکرد توجه آگاهی است، بر این باور است که توجه آگاهی تنها یک ایده خوب نیست؛ بلکه سبکی برای زندگی است؛ پس بهتر آن است که در دوران کودکی فرا گرفته گردد. بچه ها با انجام دادن بازی های آگاهانه یاد می گیرند که احساسات خود را بهتر کنترل نمایند، آسان تر تمرکز نمایند و حتی با یکدیگر مهربان تر هم باشند.

امانی مطرح کرد: بعلاوه نبود کتابی (تا این زمان) که بتواند توجه آگاهی را در قالب بازی به زبان ساده با تصاویر بچه هاه و مجذوب کننده به بچه ها و خردسالان آموزش دهد، سبب شد تا این کتاب برای ترجمه انتخاب گردد.

کتاب بازی های آگاهانه برای بچه ها با عنوان فرعی 50 فعالیت مجذوب کننده و سرگرم نماینده برای بودن در لحظه حال، پرورش تفکر و درک هیجانات نوشته کریستین مارسلی- سرگنت به ترجمه غلامرضا خادمی و حبیب امانی از سوی انتشارات کتاب ارجمند منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 687

به "تمرین توجه آگاهی در قالب بازی هایی مجذوب کننده" امتیاز دهید

1 کاربر به "تمرین توجه آگاهی در قالب بازی هایی مجذوب کننده" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرین توجه آگاهی در قالب بازی هایی مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید