مردی که خواب است به بازار کتاب آمد

به گزارش دنیای ویدئو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، مردی که خواب است با زبانی شاعرانه و روایتی سیال میان خواب و بیداری به بیان تجربه ای از بیخ و بن فلسفی می پردازد.

مردی که خواب است به بازار کتاب آمد

شخصیت اصلی که در سراسر داستان تو خطاب شده در دانشگاه سوربن جامعه شناسی می خواند تا اینکه روزی تصمیم می گیرد سر جلسه امتحان حاضر نگردد و درسش را نیمه کاره بگذارد.

این تصمیم ناگهانی باعث رشته ای از تصمیم ها می گردد که همگی یک ایده یعنی گسست مطلق از جهان و بی اعتنایی محض به انسان های دیگر را دنبال می نمایند. اما تا کجا می توان به همگان نه گفت؟ تا کی می توان خود را از جهان و مافیها برکنار داشت؟ و تبعات چنین انزوای سرسختانه ای چیست؟ جمله ای از فردریش نیچه را شاید بتوان پاسخی دانست به این پرسش ها و تفسیری موجز بر این داستان، آنجا که فیلسوف آلمانی می گوید: اگر دیرزمانی به مغاک نگاه کنی مغاک نیز به تو نگاه می نماید.

ژرژ پرک، نویسنده این اثر، رمان نویس و فیلمساز معاصر فرانسوی و عضو انجمن ادبی اولیپو بود.

از دیگر کتاب های وی که به فارسی ترجمه شده اند می توان به چیزها: داستانی از سال های 1960 با ترجمه احمد سمیعی گیلانی، دو نمایشنامه با ترجمه زهره ناصحی و انواع فضا ترجمه پیمان عشقی اشاره نمود.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: تو چیزی نیستی جز سایه ای مشوش، هسته ای سخت از بی اعتنایی، نگاهی خنثی و گریزان از نگاه ها. با لب های صامت و چشم های خاموش از حالا می توانی توی آبچاله ها، درون شیشه ها و روی بدنه براق اتوموبیل ها بازتاب های گریزپای حیات بطئی ات را ببینی.

انتشارات فرهنگ نشر نو رمان مردی که خواب است نوشته ژرژ پرک با ترجمه ناصر نبوی را در 128 صفحه و قیمت 80 هزار تومان روانه بازار نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 خرداد 1402 بروزرسانی: 12 خرداد 1402 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 1080

به "مردی که خواب است به بازار کتاب آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردی که خواب است به بازار کتاب آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید