توضیحی درباره خبر تخریب یک بنای تاریخی در بهبهان

به گزارش دنیای ویدئو، خبرنگاران/خوزستان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهبهان درخصوص خبر منتشرشده در فضای مجازی و بعضی رسانه ها مبنی بر تخریب یک بنای تاریخی روبه روی مسجد گودچهک این شهر توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحی درباره خبر تخریب یک بنای تاریخی در بهبهان

کبری ابوعلی اظهار کرد: در دی ماه 1399 نیروهای گشت پایگاه حفاظت میراث فرهنگی بهبهان موضوع ریزش بخشی از دیوار خانه سعادت را به ما اطلاع رسانی کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهبهان ادامه داد: پس از آنالیز هایی که در آن مقطع صورت گرفت معین شد دیوار حائل حیاط این خانه به دلیل بارندگی در کوچه آوار شده است که پس از پیگیری با زحمت بسیار توانستیم مالک این خانه را که ساکن تهران بود پیدا کنیم که او نیز اذعان داشت تماس های بسیاری از اهالی کوچه مبنی بر ایجاد مزاحمت ناشی از این آوار برای ساکنان محل، دریافت نموده است.

او اضافه نمود: از همین رو، شهرداری بهبهان توسط ابزار خود این آوار را به درون حیاط این خانه منتقل کرد و تصمیم بر آن شد تا به منظور جلوگیری از ریزش های احتمالی، در، پنجره ها و چهارچوب های بنا توسط تعدادی بلوک مقاوم سازی گردد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، ابوعلی با بیان این که این خانه در بافت تاریخی بهبهان واقع شده است اما ثبت ملی نیست، تأکید کرد: باوجود این، خود بنا سالم است و فقط دیوار حائل حیاط خانه پنج ماه پیش در اثر بارندگی ریزش نموده بود.

او اعلام کرد: کل این موضوع مربوط به دی ماه سال گذشته است و معلوم نیست این خبر در مقطع کنونی با چه هدفی منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 495

به "توضیحی درباره خبر تخریب یک بنای تاریخی در بهبهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحی درباره خبر تخریب یک بنای تاریخی در بهبهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید