حضور 20 شرکت دانش&zwnjبنیان و هیات تجاری ایرانی در نمایشگاه جیتکس 2020

به گزارش دنیای ویدئو، تهران (پانا) - صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور 20 شرکت دانش بنیان ایرانی برای حضور در چهلمین دوره نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه (GITEX) حمایت می کند.

حضور 20 شرکت دانش&zwnjبنیان و هیات تجاری ایرانی در نمایشگاه جیتکس 2020

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، سهراب آسا، مدیر بین الملل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری چهلمین دوره نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه موسوم به GITEX از 16 تا 20 آذرماه جاری در کشور امارات، تاکید کرد: این صندوق از 20 شرکت دانش بنیان ایرانی جهت حضور در بخش Future Stars نمایشگاه جیتکس حمایت کرد.

وی با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یکی از بازیگران اصلی زیست بوم نوآوری کشور، اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توسعه بازار شرکت های دانش بنیان، حمایت از حضور آن ها در نمایشگاه های معتبر داخلی و خارجی را در دستور کار خود قرار داده است؛ چرا که یکی از اهداف اصلی ما تسهیل جهت تجاری سازی محصولات و خدمات، توسعه توانمندی های مدیریتی و بازاریابی، کمک به شکل دهی ارتباطات بین المللی و ورود به بازارهای خارجی، طرح راه حل های نوآورانه با هدف بین المللی سازی شرکت های دانش بنیان و ورود آن ها به زنجیره ارزش جهانی است.

آسا، با تأکید بر علاقه مندی به همکاری های بین المللی، ابراز کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی سعی در پیوند ایده ها و راه حل های فناورانه شرکت های دانش بنیان با بازارهای داخلی و منطقه ای دارد و در این راستا به شکل گیری دیپلماسی نوآوری در سطح شرکت های نوآور با همتایان خود در عرصه منطقه ای و بین المللی کمک خواهد کرد.

طبق فراخوان منتشر شده، شرکت های علاقه مند به حضور در این نمایشگاه، از تاریخ 28 تیر تا 8 مرداد ماه 1399 در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی ثبت نام کردند که از میان آنها 62 شرکت وارد مرحله ارزیابی شدند. پس از انجام ارزیابی اولیه و تأیید شرکت ها، با همت معاونت توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی کمپ آموزشی به منظور توانمندسازی آن ها برای حضور شایسته در این رویداد بین المللی، در قالب وبینارهای بررسی و بهبود مدل کسب وکار برای ارائه به سرمایه گذار، بررسی و تحلیل 0 تا 100 برنامه مالی، چگونگی ارزیابی و ارزش گذاری استارتاپ ها، آشنایی با سرمایه گذاران کشورهای عربی و فرآیند جذب سرمایه در این کشورها، آشنایی با سرمایه گذاران کشورهای اروپایی و فرآیند جذب سرمایه در این کشورها، آشنایی با کلیات حقوقی مالکیت فکری و نحوه حفاظت از ایده ها، آشنایی با نظام ثبت اختراعات، آشنایی با نظام ثبت علائم تجاری بین المللی، آشنایی با نظام ثبت طرح و حمایت از اسرار تجاری و آشنایی با کلیدی ترین نکات حقوقی در انعقاد قرارداد با سرمایه گذار با تدریس اساتید مجرب و خبره هر حوزه برگزار شد.

پس از پایان دوره های آموزشی و توانمندسازی، جلسات متعدد منتورینگ با تیم ها برای ارائه انگلیسی صورت گرفت و سپس تیم های متقاضی، طرح های خود را به زبان انگلیسی برای کمیته پذیرش، متشکل از کنندگان صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سامانه تأمین مالی و سرمایه گذاری کارن، ارائه کردند و 20 تیم برتر برای اعزام به جیتکس و حضور در پاد نمایشگاهی انتخاب شد. معیارهای انتخاب شامل توانایی ارائه قوی به زبان انگلیسی، داشتن برنامه مشخص برای حضور در جیتکس، تجربه های صادراتی و حوزه فعالیت شرکت بود.

وی اضافه نمود: 20 شرکت منتخب، طی روزهای 16 تا 20 آذر در نمایشگاه جیتکس حضور دارند و دستاوردها و توانمندی های خود را در این نمایشگاه عرضه می کنند.

همچنین، هم زمان با نمایشگاه جیتکس، هیأت تجاری متشکل از 17 شرکت دانش بنیان و 11 شرکت خلاق و فناور، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان یزد و مؤسسه خدمات فناوری تا بازار ایرانیان (کریدور توسعه صادرات) به این نمایشگاه اعزام خواهند شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 207

به "حضور 20 شرکت دانش&zwnjبنیان و هیات تجاری ایرانی در نمایشگاه جیتکس 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 20 شرکت دانش&zwnjبنیان و هیات تجاری ایرانی در نمایشگاه جیتکس 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید