خبر خوش؛ مصوبه افزایش 38 درصدی مستمری بازنشستگان ابلاغ شد ، افزایش حقوق ها از چه زمانی اجرایی می شود؟

به گزارش دنیای ویدئو، مصوبه شورایعالی کار برای بازنشستگان کارگری ابلاغ شد.

خبر خوش؛ مصوبه افزایش 38 درصدی مستمری بازنشستگان ابلاغ شد ، افزایش حقوق ها از چه زمانی اجرایی می شود؟

به گزارش خبرنگاران، امروز (27 مرداد)، سرپرست وزارت کار در جمع بازنشستگان و در حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در بندر انزلی، عین مصوبه شورایعالی کار برای افزایش مستمری بازنشستگان را ابلاغ کرد.

با این حساب، مستمری بازنشستگان سایر سطوح 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان مبلغ ثابت افزایش خواهد یافت.

محمدهادی زاهدی وفا در نشست با اصحاب رسانه گفت: در گذشته تصمیم های حرفه ای برای صندوق ها گرفته نشده و نتیجه آنها این شده که منابع صندوق ها متکی به بودجه دولت شود. این در حالی است که باید رفتار اقتصادی منطقی داشت و بر اساس فرمول اقتصادی سیاستگذاری شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون سیاست های کلی تأمین اجتماعی باید همسان سازی انجام شود گفت: این صورت مسئله بزرگی است که با کمک اصحاب رسانه باید حل شود.

زاهدی وفا گفت: به همین علت اختیارات هیات وزیران به هیات امنای تأمین اجتماعی تفویض شد. باید در چارچوب مصوبه شورای عالی کار تصمیم می گرفتیم اما محدودیت های منابع وجود دارد.

وی گفت: در خصوص حقوق بازنشستگان جلسه های مختلفی با نمایندگان آنان گذاشتیم. سرپرست وزارت کار با تاکید بر اینکه منزلت بازنشستگان باید حفظ شود گفت: باید حقوق و دارایی مثل زمین، ساختمان یا سهام به آنها واگذار شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم گفت: کارهای سختی که در 40 سال گذشته به جای مانده بود و همه دولت ها از آن سر باز می زدند را این دولت انجام داد.

همچنین، رییس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران از تصویب مصوبه افزایش حقوق 38 درصدی بازنشستگان سایر سطوح خبر داد و گفت: احکام تازه از اول شهریور اجرا می شود.

دهقان کیا در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی به مهر گفت: امروز در جلسه کانون های بازنشستگان سراسر کشور، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: از اول شهریور حقوق این بازنشستگان 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه ماده 96 مصوب شورای عالی کار پایان اجرایی شد، گفت: مابه التفاوت افزایش حقوق ها از اول سال به مرور طی ماههای آینده اجرایی می شود.

دهقان کیا تاکید کرد: همچنین در این جلسه در خصوص کمک های مسکن و اختصاص سهام به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز تصمیماتی اتخاذ شد که به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 951

به "خبر خوش؛ مصوبه افزایش 38 درصدی مستمری بازنشستگان ابلاغ شد ، افزایش حقوق ها از چه زمانی اجرایی می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش؛ مصوبه افزایش 38 درصدی مستمری بازنشستگان ابلاغ شد ، افزایش حقوق ها از چه زمانی اجرایی می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید