درآمدزایی از کاشت و پرورش بذر کاکتوس و بذر گل

به گزارش دنیای ویدئو، رپرتاژآگهی - گیاهان مختلفی را می توان به وسیله بذر در خانه تکثیر نمود، بذر کاکتوس یکی از گزینه هایی می باشد که می توان از آنها استفاده نمود. این گیاهان از جمله گیاهانی می باشند که بومی قاره آمریکا بوده و با شرایط آب و هوایی این منطقه طی سالیان دراز سازگار شده است. اما امروزه در کشورهای مختلف جهان می توان آنها را مشاهده کرد. این گیاهان که گونه های بسیاری از آنها را می توان به عنوان گیاهان آپارتمانی در خانه نگهداری کرد دارای ویژگیهای مختلفی نسبت به سایر گیاهان دیگر هستند. کاکتوسها که از جمله گیاهان گوشتی هستند آب خیلی کمی مصرف می نمایند. به طوری که در طبیعت در ماه های مرطوب سال و در زمان بارندگی آب را در قسمتهای مختلف خود آب را ذخیره می نماید و در طول سال از این آب برای رشد و زنده ماندن بهره می برد. کاکتوسها به دلیل شرایط جوی که قرار داشتند طی سالیان سال با محیط سازگار شده به نحوی که تنها بیشتر آنها به رنگ سبز رنگ و گوشتی شده و می تواند عمل فتوسنتز را انجام دهد و معمولاً بدون برگ یا دارای برگها کوچک و کمی هستند. البته بیشتر کاکتوس ها دارای خار هستند.

درآمدزایی از کاشت و پرورش بذر کاکتوس و بذر گل

یکی از روشهایی که برای تکثیر این گیاهان زیبا متداول است کاشت از طریق بذر کاکتوس می باشد. با تهیه کردن بذر کاکتوس از گل فروشی ها و یا فروشگاه های اینترنتی فروش بذر می توان کار را آغاز کرد. کاکتوسها به خاک بسیار سبک سازگار شده اند در ترکیب اینگونه خاکها مقدار زیادی شن و ماسه وجود دارد. همچنین از عوامل دیگری در حفظ گیاه موثر است زهکشی مناسب می باشد. طوریکه بهتر کف گلدان را با ذرات شن پر کرد. این کار باعث می گردد اضافه آب در گلدان نماند و به راحتی از ته آن خارج گردد. ریشه کاکتوس ها عمقی رشد می کند ولی به پوسیدگی در برابر ماندن زیاد از حد آب در خاک حساس می باشد.

بذر کاکتوس ها معمولاً به نسبت بقیه گیاهان کوچکتر می باشد و قوه نامیه کمتری نیز به نسبت بقیه گیاهان دارند. بذر کاکتوس ها را در ظرف های پلاستیکی کم عمقی قرار می دهند که معمولاً از خاک پیت ماس برای این کار استفاده می گردد که بسیار سبک می باشد. بستر کشت را می توان بر روی ظرف آب قرار داد و یا اینکه رطوبت آن را حفظ نمود تا به مرور بذر ها تبدیل به گیاهان جوانی شوند. سپس آرام آرام به ظروف عظیمتر جابجا کرد. کاکتوس ها همانطور که تعیین است به نور زیادی احتیاج دارند و نور کم باعث از بین رفتن و یا توقف رشد و بیحالی آنها می گردد. همچنین فاصله بین دو آبدهی کاکتوس ها به نسبت باقی گیاهان بسیار بیشتر می باشد و باید توجه داشت که آبیاری زیاد باعث پوسیدگی سریع گیاه می گردد.

بذر گل

کاشتن گل در محیط زندگی یکی از بهترین کارهایی می باشد که می توان انجام داد. برای این کار از بذر گل می توان استفاده کرد. به نحوی که پس از انتخاب نوع و گونه گلی که به آن علاقه داریم نسبت به خرید بذر گل آن و همچنین خاکی که آن را می توان در آن کاشت و بقیه وسایل اقدام نمود.

گل ها از آرامش بخش ترین و دوست داشتنی ترین موجوداتی هستند که زیبایشان در خانه باعث اثرات مثبت زیادی می گردد. گیاهانی گلدار دارای بخش های مختلفی هستند که یکی از بخش های مختلف آن گل می باشد که معمولاً به صورت فصلی و یا سالی یک بار روی گیاه دیده می گردد و معمولاً از قسمتهای دیگری مثل ساقه، شاخه و برگ تشکیل شده اند. که در مواردی برگ ها هم در قسمتی از سال بر روی گیاه می باشد و هر قسمتی تا حدی برای زنده ماندن احتیاج به اکسیژن دارد و همچنین در فراوری اکسیژن در محیط نقش دارد در نتیجه تصفیه هوا از جمله اولین نکته مثبت وجود گل ها در مکان زندگی و خانه می باشد. از بین برنده آلودگی شیمیایی، تقویت ضریب هوشی، یاری به روحیه بهتر و رسیدگی و نگهداری آنها در اوقات فراغت باعث بهتر شدن روحیه هر آدمی می گردد و رسیدن به همه این نکات مثبت بسیار آسان است.

در کنار وسایل که خریداری می گردد بهتر است یک سینی نشاء هم سفارش داد تا برای جوانه زنی و نشاء بهتر از آن استفاده کرد. پس در قدم اول باید خانه های سینی نشاء را به هر تعدادی که احتیاج هست از خاک پر کرد و سپس با سوراخ کردن حفره ای در وسط هر خانه یک یا دو عدد از بذر گل ها را در درون آنها جای داد و بر روی آنها را با مقداری خاک مناسب پوشاند. سپس به یاری یک آبپاش بر روی خانه ها را خیس کرد. تا زمانی که جوانه ها از زمین سر در می آورند نباید رزوبت خاک از بین رود و باید در طول روز شرایط را آنالیز کرد. پس از اینکه جونه تازه از خاک بیرون آمد و جانی گرفت نسبت به کاشت آن در گلدانی کوچک با زهکشی و خاک مناسب اقدام نمود و به شرایط محیطی مناسب آن توجه کرد تا اینکه سالیان سال از گلی با طراوت و زیبا برخوردار بود.

بذر سبزیجات اعم از فلفل

خیلی از افراد علاقه دارند که در باغچه مقداری بذر فلفل و سبزیجات بکارند و در مدت کوتاهی از میوه سبزی هایی که سر از خاک بیرون زده استفاده نمایند. البته این کار علاوه بر سرگرمی از نکات بسیاری برخوردار است. کاشت گیاهان در خانه باعث می گردد که اوقات فراغت را با لذت و موثر گذراند و البته از میوه ها و گیاهان سالم و مطمئنی برخوردار شد.همچنین محیط حیات و یا مکانی را که به این کار اختصاص داده ایم زیبا نماییم و از هوای تصفیه شده ای که به وجود می آورند بهره ببریم و باعث بهتر شدن روحیه و برطرف خستگی و دوری از بی حوصلگی تاثیر بسیاری دارد.

بذر فلفل را می توان به راحتی از مراکز فروش محصولات کشاورزی تهیه نمود. نکته جالبی که در خصوص بذر فلفل ذهنمان را به خود جلب می کند تنوع بسیار بالای انواع فلفل می باشد از فلفل دلمه ای گرفته که میوه ای عظیم دارد و بوته بسیار زیا پیدا می کند که در رنگ های سبز و زرد تا قرمز مشاهد می گردد که در کنار انواع غذا و همچنین در بسیاری از سالاد ها و غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد و طعمی شیرین مزه دارد و مورد پسند سلایقی زیادی بوده است تا انواع فلفل قرمز و سبز با طعم های تند و شیرین که هر کدام مورد پسد ذائقه ای خاص می باشد. البته فلفل ها علاوه بر اینکه از طعم های مختلفی برخوردار هستند هر کدام به دلیل موادی که در خود جای داده اند دارای خواص ویژه ای هستند که حتی علاوه بر احتیاج بدن می تواند در دمان بیماریها راه گشا نیز باشد. به طور مثل فلفل قرمز در درمان بیماریهای قلبی مفید است و خوردن آن باعث می گردد چربی خون و کلسترول کاهش پیدا کند. همچنین انواع فلفل برای سیستم گوارشی از جمله معده و روده عظیم بسیار مفید است و در هضم غذا و برطرف زخم معده بسیار موثر است. ویتامین A و C موجود در فلفل برای حمایت از بافتهای غشای مخاطی مانند مجاری تنفسی که امروزه به دلیل همه گیری بیماری کووید 19 توجه به آنها بسیار مهم است موثر می باشد و همچنین در افزایش سیستم ایمنی بدن موثر بوده و بدن را در برابر بیماریهای مختلف مقاوم می کند. فلفل قرمز همچنین به خاطر داشتن ماده کپسایسین باعث می گردد برای کسانی که دچار حساسیت های آلرژیک می باشند موثر باشد. البته زیادی روی در مصرف آن احتمال به سرطان را به وجود می آورد که البته توجه به نکته لازم است که مصرف هر ماده در حد نرمال مفید و استفاده بیش از حد آن می تواند مضر باشد ونمی توان به عنوان یک نقطعه ضعف از آن نام برد. در نتیجه به دلیل محاسن زیادی که انواع فلفل دارد کاشتن انواع بذر فلفل در خانه و فضای باز در اختیار بسیار مفید می باشد و می تواند علاوه و بر سرگرمی و زیبایی که محیط زندگیمان می دهد دارای مزیت های بی شمار دیگر باشد و خوردن آن در کنار انواع غذا و همچنین خشک کردن آن بسیار لذت بخش و دوست داشتنی باشد. البته توجه به شرایط آب و هوایی و نوع آب دهی و خاک مناسب برای این گیاه مثل دیگر گیاهان دارای اهمیت می باشد تا اینکه بتوان نتیجه مورد نظر را کسب کرد.

در کنار کاشت انواع گیاهان و درختان می توان مکانی را برای کاشت بذر سبزیجات اختصاص داد که با توجه به تنوع زیادی که دارند میتواند احتیاج روزانه یک خانه را براحتی تامین نماید و ما را از خریدن این مواد غذایی سالم بی احتیاج کند. با توجه به اینکه زمانی که مشغول کاشت و نگهداری و حتی چیدن گیاهان برای مصرف می باشیم بسیار لذت بخش و فرح بخش می باشد و باعث می گردد با خوردن آن خستگی زمانی که گذاشته ایم از تنمان خارج گردد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 444

به "درآمدزایی از کاشت و پرورش بذر کاکتوس و بذر گل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمدزایی از کاشت و پرورش بذر کاکتوس و بذر گل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید