دردسر عظیم برای حریف پرسپولیس؛ الهلال عربستان در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش دنیای ویدئو، خبرگزاری خبرنگاران- خبرنگار ایتالیایی روزنامه گاتزتا دلو اسپورت مدعی شد که فیفا به پروند سباستین جووینکو و باشگاه الهلال ورود نموده و احتمال حذف این تیم از ACL وجود دارد.

دردسر عظیم برای حریف پرسپولیس؛ الهلال عربستان در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش خبرنگاران، مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا امروز ظهر برگزار گردید و طی آن، تیم پرسپولیس تنها نماینده ایران در این مرحله، باید 24 مهر به مصاف الهلال برود. اما ساعتی پیش خبری به وسیله خبرنگار مشهور ایتالیایی منتشر شد که هواداران الهلال را به شوک بزرگی فرو برد.

نیکولو شیرا خبرنگار معروف ایتالیایی روزنامه گاتزتا دلو اسپورت در توئیتی مدعی شد که احتمال حذف الهلال از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد. به گفته این خبرنگار، به علت تخلفاتی که فهد بن نافل مدیر الهلال در علیه سباستین جووینکو مرتکب شده، ممکن است این تیم با جرایم بزرگی روبرو گردد. این خبرنگار در توئیت خود مدعی شده که فدراسیون جهانی فوتبال فیفا، به این پرونده ورود نموده و در حال اجرا تحقیقات است. شیرا تأکید کرد که مجازات های احتمالی ممکن است به منزله جلوگیری از حضور الهلال از شرکت در ادامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا منجر گردد.

نیکولو شیرا صراحتا به تخلفات باشگاه الهلال و رئیس این باشگاه اشاره ای ننموده است ولی سباستین جووینکو در تابستان سال جاری پس از کش و قوس فراوان و مذاکرات طولانی و طاقت فرسا، پس از توافقی که با مدیران باشگاه داشت، با دریافت 5 میلیون ریال سعودی قراردادش را با الهلال فسخ کرد تا جا برای ثبت نام متئوس پریرا وینگر فصل گذشته وست برومویچ در فهرست بازیکنان الهلال باز گردد.

باید دید واکنش مدیران الهلال به این خبر چه خواهد بود و در صورتی که فیفا اقدام به حذف الهلال از حضور در ادامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا کند، تکلیف ملاقات این تیم با پرسپولیس چه خواهد بود. طبق برنامه اعلام شده، دو تیم باید در تاریخ 24 مهر به مصاف هم بروند.

نکته جالب دیگر اینکه، الهلال در دور قبل با نتیجه 2 بر صفر استقلال را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. چنانچه مدیران الهلال در جریان فسخ قرارداد جووینکو و ثبت نام متئوس پریرا در فهرست بازیکنان این تیم مرتکب تخلف شده باشند، آنگاه استقلال هم می تواند با شکایت علیه این تیم عربستانی، نسبت به حضور پریرا معترض گردد. به هر حال تمام این گفته ها حدس و گمان است و باید در انتظار اعلام رسمی فیفا و موضع باشگاه الهلال ماند.

الهلال عربستان به علت تخلف در قرارداد سباستین جووینکو، در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته است. نیکولو اسکیرا، مدعی شد که شکایت سباستین جووینکو به فیفا علیه الهلال عربستان درخصوص عدم رعایت مفاد قراردادش از سوی این باشگاه جدی است و قرار است که فیفا و فدراسیون فوتبال عربستان درخصوص تخلف باشگاه الهلال در قرارداد این بازیکن تصمیم گیری نمایند. این احتمال وجود دارد که الهلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف گردد. الهلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حریف پرسپولیس ایران است.

الهلال کوشش می نماید پیروزیت های خودش مقابل پرسپولیس در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را تکرار کند. الهلال عملکرد پیروزی در تقابل با پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا داشته است. در 8 تقابل قبلی دو تیم در این رقابت ها الهلال سه بار به پیروزی رسیده، تنها یک بار شکست خورده و چهار بازی با تساوی به سرانجام رسیده است. الهلال در خط حمله و دفاع عملکرد پیروزی مقابل پرسپولیس داشته، مقابل این تیم 12 بار پیروز به گلزنی شده و تنها 5 گل دریافت نموده است. الهلالی ها در مرحله قبلی مسابقات استقلال را شکست دادند و به این مرحله صعود کردند و برای رسیدن به مرحله بعدی باید دیگر نماینده ایران را هم مغلوب نمایند.

مجید صدری، سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس درباره شرایط قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و تقابل پرسپولیس با الهلال عربستان در این مرحله گفتگویی انجام داد. صدری در ابتدا گفت: تنها سه تیم غیر از پرسپولیس در منطقه غرب آسیا به جای مانده بودند و طبیعتا ما باید به مصاف یکی از آنها می رفتیم. قرعه کشی انجام شد و حالا الهلال عربستان حریف ماست.

وی ادامه داد:

معتقدم تیم ما، قدرت اول منطقه غرب آسیاست و توانایی هایی دارد که برای سایر باشگاه ها، آرزو به شمار میرود. می توانیم با توجه به پتانسیل هواداران در فضای مجازی، دانش مربیان و کوشش خالصانه ای که بازیکنان نشان می دهند، به همه اهداف مان برسیم. انگیزه اصلی پرسپولیس، صعود به فینال است و برای این هدف، تمام کوشش مان را به کار می گیریم. این موضوع می تواند همه پرسپولیسی ها را به افزایش مقدار حمایت ها از تیم، دلگرم کند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد:

بعد از قرعه کشی، فضای جالبی را شاهد بودیم و هواداران پیغام های زیادی برای من ارسال کردند. این موضوع نشان از اهمیت بالای رقابت های بین المللی برای هواداران پرسپولیس دارد. باید به خودمان افتخار کنیم که هوادار چنین تیم قدرتمندی هستیم؛ تیمی که هر سال، هیجان بازی در بالاترین سطح قاره را تجربه می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 630

به "دردسر عظیم برای حریف پرسپولیس؛ الهلال عربستان در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر عظیم برای حریف پرسپولیس؛ الهلال عربستان در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید