رسانه آمریکایی:تحرکات آمریکا باعث افزایش تنش درمنطقه است

به گزارش دنیای ویدئو، شبکه خبری سی ان ان درارتباط با حملات هوایی اخیر آمریکا به عراق و سوریه گزارش داد این گونه تحرکات و اقدامات واشنگتن باعث افزایش تنش در منطقه خاورمیانه می گردد.

رسانه آمریکایی:تحرکات آمریکا باعث افزایش تنش درمنطقه است

سی ان ان در این گزارش اضافه کرد: با این وجود آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا حملات به دو نقطه در داخل خاک سوریه و یک نقطه در خاک عراق را اقدامی دفاعی خوانده و آن را اقدام لازم و متقضی در محدود ساختن تنش آفرینی های بیشتر خواند.

گزارشگر این شبکه خبری در ادامه گفت: مدت ها است که ایران و آمریکا به نوعی حملات متقابل را در سطحی پائین رد و بدل می نمایند.

سی ان ان اضافه کرد: ایران اقدام روز گذشته آمریکا را تحرکاتی اسم کرد که برای امنیت منطقه زیان بار است، سوریه هم آن را اقدامی متجاوزانه خواند و مقامات عراقی هم ضمن محکوم کردن حملات هوایی آمریکا آنرا نقض تمامیت ارضی خاک عراق خواندند.

گزارشگر سی ان ان ادامه داد: یکی از گروه های شبه نظامی که مواضع آن در پی حملات هوایی آمریکا هدف نهاده شد، وعده داد که آمریکا از این پس شاهد پاسخ هایی مهلک خواهد بود.

سی ان ان درادامه گزارش داد: عراق که از یک طرف روابط با آمریکا داشته و از سویی دیگر مناسبات عمیق تجاری و مرزی طولانی با ایران دارد، از دوطرف ایران و آمریکا خواسته است تا درگیری و اختلافات خود را به خارج از خاک این کشور ببرند.

به گزارش ایرنا، کتائب سیدالشهداء عراق در واکنش به حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی در مرز عراق و سوریه اظهار داشت که از حالا به بعد وارد جنگ بی امان با اشغالگران آمریکایی شده ایم و بنابر این هواپیماهای آمریکا در آسمان عراق را هدف قرار خواهیم داد.

در پی تجاوز آمریکا و حمله هوایی به مواضع نظامی در نقاط مرزی عراق و سوریه، کتائب سیدالشهداء هم با انتشار بیانیه ای اظهار داشت که در این حادثه شماری از نیروهای آن به شهادت رسیدند.

در بیانیه رسمی این گروه آمده که در ساعت 2 بامداد امروز (دوشنبه 28 ژوئن) جنگنده های آمریکایی قرارگاه های تیپ 14 الحشد الشعبی در نقاط مرزی عراق و سوریه را هدف قرار داده اند که طی آن شماری از رزمندگان به شهادت رسیدند.

در این بیانیه تأکید شده که نیروهای این تیپ در آماده باش کامل به سر می برند و منتظر دستور فرماندهی کل برای پاسخگویی و انتقام گرفتن از این حمله هستند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: justclip.ir شناسه مطلب: 586

به "رسانه آمریکایی:تحرکات آمریکا باعث افزایش تنش درمنطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه آمریکایی:تحرکات آمریکا باعث افزایش تنش درمنطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید